شهرک «حمام العلیل» در جنوب موصل آزاد شد

«عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات ‘نینوا ما می آییم’ امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی وارد مرکز منطقه «حمام العلیل» در جنوب موصل شده و پرچم عراق را بر بالای ساختمان های این منطقه برافراشتند.

موبنا – به نقل از پایگاه خبری شبکه ‘السومریه نیوز’ ، فرماندهی عملیات «نینوا ما می آییم» با صدور بیانیه ای افزود: نیروهای پلیس فدرال عراق، یگان نهم زرهی و یگان ۱۵ وارد مرکز منطقه حمام العلیل شدند و پرچم عراق را بر بالای ساختمان های آن بر افراشتند.

‘یارالله’ عنوان کرد: نیروهای عراقی تلفات سنگینی را به تروریست ها وارد کردند و توانستند این منطقه را از اشغال تروریست ها آزاد کنند.

در همین راستا ‘فؤاد معصوم ‘ رئیس جمهوری عراق گفت که آزادسازی منطقه حمام العلیل در جنوب موصل، پیروزی جدیدی بر تروریسم در مسیر تحقق پیروزی بزرگ یعنی تکمیل آزادسازی شهر موصل و استان نینوا از دست تروریست ها و نجات عراقی ها از ظلم و ستم گروه های جنایتکار است.

‘معصوم’ در اظهاراتش، آزادسازی این منطقه از دست تروریست های داعش را به ملت عراق تبریک گفت و از نیروهای مسلح عراق در دفاع از حاکمیت و نظام دموکراتیک این کشور و همچنین امنیت و صلح منطقه و جهان قدردانی کرد.

منطقه حمام العلیل آخرین پایگاه تروریست های داعش در جنوب موصل به شمار می رفت.

عملیات آزادسازی موصل از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) گذشته، از ۶ محور آغاز شده و نیروهای عراقی طی روزهای اخیر توانسته اند وارد شهرک ها و محلات حومه موصل در بخش شرقی شهر شوند.

در همین مدت، بیش از ۱۵۰ روستا و بخش در طول این عملیات از اشغال تروریست های داعش آزاد شده است.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا