کارخانه‌های تحت تملک بانک‌ها؛ ۱۵۰۰ واحد

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک، از این مجموعه یک هزار و ۹۹ واحد در داخل شهرک ها قرار دارد که ۱۴۷ طرح صنعتی رها شده و کاملا تعطیل است و بقیه با ظرفیتی کمتر از ۷۵ درصد فعالیت می کنند.

موبنا – مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعلام اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تحت تملک سیستم بانکی کشور است، گفت: از این تعداد، یک هزار و ۹۹ واحد در داخل شهرک ها قرار دارد.

علی یزدانی در گفت‌وگویی افزود: از این مجموعه، ۱۴۷ طرح صنعتی رها شده و کاملا تعطیل است و بقیه با ظرفیتی کمتر از ۷۵ درصد فعالیت می کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درباره برنامه های انجام شده برای رفع مشکلات این واحدها، گفت: در این زمینه استان به استان با مدیران بانک ها، رئیسان سازمان صنعت، معدن و تجارت،‌ مدیران شرکت شهرک های صنعتی و سرمایه گذاران، جلسه هایی برگزار شده است تا اگر سرمایه گذار تمایل به ادامه کار داشته باشد، زمینه را برای فعال شدن واحد صنعتی فراهم کنیم؛ در این ارتباط در چند استان تفاهم هایی صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، به تفاهم نامه همکاری مشترک با فرابورس ایران اشاره کرد و گفت: فرابورس به عنوان دومین بورس اوراق بهادار رسمی کشور باهدف تسریع در فرآیند پیاده سازی و تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، بازاری ویژه برای فراهم کردن دسترسی عموم بنگاه های اقتصادی کشور بویژه شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه طراحی کرده است.

وی افزود: در این بازار، شرکت های متقاضی پس از اخذ حد نصاب های مورد نظر، در فرابورس ایران پذیرفته شده و علاوه بر برخورداری از همه مزایای شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، مشمول مزایای ویژه این بازار نیز می شود.

یزدانی اضافه کرد: در قالب این تفاهم نامه، بنگاه هایی در سراسر کشور شناسایی شد که تاکنون ۵۵ واحد به فرابورس معرفی شده است که از این تعداد،۲۰ واحد پذیرش شده اند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارها، تا پایان تیرماه امسال ۸۸ هزار و ۳۵۲ واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که از این تعداد، ۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر است؛ به عبارتی دیگر ۴۶ درصد واحدهای صنعتی کشور در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند.

از تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری، ۸۰ هزار و ۴۷۶ واحد از صنایع کوچک است؛ همچنین از ۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد صنعتی، ۳۴ هزار و ۹۵۲ واحد جزو صنایع کوچک هستند.
صنایعی که با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر در پروانه بهره برداری فعالیت می کند، صنایع کوچک گفته می شود.

چهار هزار و ۳۶۲ واحد از کل واحدهای صنعتی کشور نیز متوسط هستند که یک هزار و ۷۲۹ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند و از سه هزار و ۵۱۴ واحد بالای ۱۰۰ نفر اشتغال نیز ۹۰۲ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

 منبع: پول‌نیوز

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا