پلیس: کاهش قتل و سرقت در تهران

شهروندان تهرانی در هفت ماهه نخست سال جاری شش میلیون و ۴۸۲ هزار ۹۴۳ بار با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته‌اند

موبنا -فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش ۱۳ درصدی سرقت و ۲۰ درصدی قتل در پایتخت خبر داد.

سردار حسین ساجدی نیا در تشریح عملکرد هفت ماهه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در پایتخت اظهارکرد: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی، رسالت تکریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و در واقع هدف اصلی از ایجاد آن افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی در هفت ماهه نخست سال جاری شش میلیون و ۴۸۲ هزار ۹۴۳ بار با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته‌اند که از این تعداد دو میلیون و ۸۱۴ هزار و ۹۴۸ مورد منجر به حضور ماموران بر سر صحنه و انجام عمیات شده است.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت: در هر ۲۴ ساعت قریب به ۳۰ هزار مرتبه زنگ تلفن ۱۱۰ پلیس پایتخت به صدا در می آید که از این تعداد تماس بیش از ۱۳ هزار مورد آن به عملیات انتظامی منجر می‌شود و این آمار نشان از فراوانی و گستره ماموریت‌های پلیس پایتخت است.

ساجدی‌نیا حجم بالای تماس‌های مردمی با تلفن ۱۱۰ را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور ماموران در اغلب ماموریت‌های ۱۱۰ زیر هفت دقیقه صورت گرفته است، گفت: از کل تماس‌های برقرار شده یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۹۲ تماس منجر به راهنمایی و دریافت اطلاعات شهروندان از پلیس شده که این موضوع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته و نشان دهنده تعامل خوب و سازنده شهروندان با مجموعه پلیس پایتخت است.

رییس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تماس‌های برقرای شده با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ اظهار کرد: تجزیه و تحلیل تماس‌های شهروندان حکایت از آن دارد که در هفت ماهه نخست امسال انواع سرقت ۱۳ درصد، قتل ۲۰ درصد و قاچاق ۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه سامانه ۱۱۰ در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری شدید دسته جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا