اختلافی که به نفع تیم ملی نیست

موبنا -مقتدر، عصبانی و لج باز! اینها سه ویژگی اخلاقی کارلوس کی روش سرمربی گران قیمت تیم ملی فوتبال ایران هستند. او ثابت کرده از هر دعوایی می تواند سربلند بیرون آید و تا حرفش را به کرسی ننشاند دست بردار نیست. در دورانی که علی کفاشیان رئیس فدراسیون بود، او از هر مجادله با …

موبنا -مقتدر، عصبانی و لج باز! اینها سه ویژگی اخلاقی کارلوس کی روش سرمربی گران قیمت تیم ملی فوتبال ایران هستند. او ثابت کرده از هر دعوایی می تواند سربلند بیرون آید و تا حرفش را به کرسی ننشاند دست بردار نیست.

در دورانی که علی کفاشیان رئیس فدراسیون بود، او از هر مجادله با فدراسیون پیروز بیرون آمد. هر موقع خواست برنامه لیگ را تغییر داد و آن را تعطیل کرد، به طوری که هیچ لیگی در دنیا به اندازه لیگ برتر ایران تعطیلی ندارد و این خواسته سرمربی پرتغالی تیم ملی بوده تا بتواند تیمش را آن طور که می خواهد بسازد.

وقتی مهدی تاج نیز به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، کی روش توپخانه اش را سمت او گرفت و مصاحبه تندی انجام داد تا گربه را دم حجله بکشد. تاج نیز از همان ابتدا تمامی خواسته های کی روش را اجابت کرد تا مربی چشم آبی تیم ملی از یک مجادله دیگر سربلند بیرون آید. کی روش با این حال دو صعود پیاپی به جام جهانی را ماموریتی غیر ممکن برای فوتبال نامیده و معتقد است باید همه امکانات در اختیارش قرار گیرد تا این ماموریت غیر ممکن، ممکن شود. البته کی روش در حالی حرف از ماموریت غیر ممکن می زند که پتانسیل فعلی فوتبال ایران توان صعود دوباره به جام جهانی را دارد و در واقع مردم حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را انتظار می کشند و این کار را غیر ممکن نمی دانند.

هر چند برخی خواسته های کی روش نظیر تعطیلی های بلند مدت لیگ از استانداردهای روز فوتبال دنیا خارج است اما در نهایت تیم ملی ایران نفع آن را برده است و در حال حاضر ایران با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی شانس اول صعود از گروهش به جام جهانی است.

اما طرف دیگر ماجرا باشگاه هایی هستند که هزینه های میلیاردی کرده اند و تعطیلی های زیاد کار آنها را دشوار می کند اما به هر حال فدراسیون با شعار تامین منافع تیم ملی، خواسته کی روش را به باشگاه ها تحمیل کرده است.

در این شرایط که فدراسیون فوتبال سعی کرده درگیری ها با سرمربی تیم ملی را به حداقل برساند، به ناگهان یک اظهار نظر ناپخته از سوی مدیر بازاریابی فدراسیون بار دیگر آتش اختلافات را شعله ور کرد و بار دیگر کی روش را برافروخت.

امیر عابدینی در مصاحبه ای اعلام کرد که فدراسیون قصد دارد پس از بازی با سوریه تکلیف کی روش را روشن کند چرا که او خود مختار شده است. البته این موضوعی بود که رئیس فدراسیون بلافاصله آن را رد کرد و بار دیگر به حمایت از سرمربی تیم ملی پرداخت اما از آنجا که کی روش بسیار یک دنده و لج باز است، به همراه اطرافیانش به فدراسیون رفت و اعلام کرد که باید همین حالا تکلیف او را روشن کنند نه بعد از بازی با سوریه.

او حتی تا ساعت یک بامداد در ساختمان فدراسیون فوتبال باقی ماند و عابدینی را به مناظره طلبید تا تکلیفش روشن شود که البته عابدینی به فدراسیون نرفت و در نهایت نیز کی روش در اظهار نظری تند او را دروغگو نامید.

کی روش حتی در پایان هفته دهم مسابقات لیگ، فهرست تیم ملی را اعلام نکرد تا به نوعی دیگر ناراحتی خودش را از این اتفاقات اعلام کند و مدعی شده افرادی که چنین حاشیه هایی را درست کرده اند، باید پاسخگوی اتفاقات احتمالی تیم ملی باشند.

اما موضوع مهمی که در اینجا مطرح است، یک اظهار نظر نسنجیده و اختلافات بوجود آمده از آن است که دودش تنها به چشم تیم ملی فوتبال ایران می رود. شاید اخلاق و رفتاری که کی روش با فدراسیون دارد مورد تائید نباشد اما به هر حال او سرمربی تیم ملی است و نتیجه گرفتن او، موفقیت ورزش ایران و خوشحالی مردم را به دنبال خواهد داشت بنابراین مسئولان فدراسیون هم نباید با سخنانی نامربوط، دست به لانه زنبور کنند و اختلافاتی را موجب شوند که دودش تنها به چشم تیم ملی فوتبال ایران می رود.

 منبع: روزنامه آفرینش

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا