رایزنی روسیه و آمریکا برای پیشگیری از حوادث هوایی در سوریه

مقام های نظامی روسیه و آمریکا برای پیشگیری از حوادث ناگوار و غیرمترقبه هوایی در سوریه رایزنی کردند.

موبنا – وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: مقام های نظامی روسیه و آمریکا روز پنجشنبه در یک ارتباط ویدئویی در باره امنیت هوایی در سوریه گفت و گو و رایزنی کردند.

این ارتباط ویدئویی به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت و نظامیان روسیه و آمریکا در خصوص تدابیر بیشتر برای امنیت پرواز هواپیماهای دو کشور در سوریه تبادل نظر کردند.

در این گفت وگوی تلفنی تفاهم نامه همکاری روسیه و امریکا برای پیشگیری از سواح هوایی و امنیت پروازها در جریان اجرای عملیات نظامی در حریم هوایی سوریه مطرح شد.

دو طرف به تبادل نظر درباره رویدادها و حوادث هوایی در سوریه از زمان آخرین گفت و گوی ویدئویی خود و نیز روند اجرای تفاهم نامه همکاری دو کشور برای پیشگیری از سواح هوایی و امنیت پروازها در سوریه پرداختند.

نظامیان روسیه و آمریکا همچنین توافق کردند به تماس های خود در چنین قالبی ادامه دهند و قرار شد کنفرانس ویدئویی بعدی نظامیان دو کشور در ماه دسامبر (ماه آینده میلادی) انجام گیرد.

روسیه و آمریکا در زمان حاضر با وجود اختلافات عمیق میان دو کشور در مسائل بین المللی به همکاری محدود در سوریه برای جلوگیری از وقوع حوادث با شرکت نظامیان دو کشور می پردازند.
دو طرف در اسفند ماه سال گذشته قراردادی را برای جلوگیری از وقوع حوادث با شرکت نظامیان روس و آمریکایی در سوریه امضا کردند.

طرف های روسیه به آمریکا پیشنهاد کرده اند که همکاری های خود را در سوریه به اجرای این قرارداد محدود نکنند و مشارکت خود را در این کشور به ویژه در مبارزه با تروریست ها گسترش دهند.

آمریکا این پیشنهاد روسیه را رد کرده و مدعی شده است که واشنگتن به مبارزه واقعی با تروریست ها می پردازد و مسکو حمایت از حکومت سوریه را در اولویت قرار داده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این ادعای واشنگتن دروغین است و آمریکا و کشورهای همپیمان ضدسوری از شش سال قبل سناریوی ساقط کردن حکومت بشار اسد را با استفاده ابزاری از گروههای تروریستی تحت الحمایه خود کلید زده اند.

کشورهای غرب به سرکردگی آمریکا از گروه های تروریستی در سوریه برای پیشبرد اهداف ژئوپلیتیک خود استفاده می کنند و برای این منظور صدها میلیون دلار هزینه کرده اند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا