حضور در آب‌های آزاد از برنامه های اصلی نیروی دریایی است

راسم به آب اندازی این حوض شناور با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مقام های لشگری و کشوری برگزار شد. امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت :با اقتدار می توانیم ادعا کنیم دانش ساخت، تعمیر و نگهداری انواع مختلف حوض شناور …

راسم به آب اندازی این حوض شناور با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مقام های لشگری و کشوری برگزار شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت :با اقتدار می توانیم ادعا کنیم دانش ساخت، تعمیر و نگهداری انواع مختلف حوض شناور که پیش از این در اختیار کشورهای اروپایی بود به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش بومی شده است. این اقدامات سبب شده است نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد و بین المللی مقتدرانه تر ظاهر شود.

وی همچنین گفت: ساخت انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی و زیر‌دریایی‌ها برای حضور در آب‌های آزاد دنیا و گسترش حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد جزو برنامه‌های اصلی نداجا در سال ۹۴ برای ارتقای توان علمی،نظامی و دفاعی این نیرو است.

براساس این گزارش، مدیر صنعت کشتی سازی شهید موسوی خرمشهر نیز در آیین به آب اندازی این داک گفت: شناور خوزستان جهت آب گیری و به آب اندازی انواع مختلف شناورها و سازه های دریایی تا وزن ۱۵۰ تن کاربرد دارد . این حوض شناور قابلیت امداد به شناورهای حوضه خلیج فارس و آب های آزاد را نیز دارد و با توجه به تردد صدها شناور نظامی و حامل کالا وجود آن بسیار با اهمیت و استراتژیک است. بیش از ۱۲ سال از ساخت این حوض شناور می گذرد و با توجه به اهمیت آن از سال ۱۳۹۲ مورد تعمیرات اساسی و بهینه سازی تجهیزاتی قرار گرفت و امروز پس از دو سال به پایگاه دریایی خرمشهر نداجا الحاق شد .

مدیر صنعت کشتی سازی شهید موسوی خرمشهر همچنین از نوسازی و به آب اندازی حوض شناور (داک) ۸۰۰ تنی در ده روز آینده در آب های خلیج فارس خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا