اپ های برتر برای عکس برداری از مناظر طبیعی (+لینک دانلود)

یکی از مزایای بزرگ و اساسی طبیعت گردی، دور شدن از هیاهوی زندگی روزمره و فراهم شدن امکان دست یابی به آرامشی دلچسب هر چند هم موقتی خواهد بود.

موبنا، رکسانا دانیالی – از جمله جاذبه های سرگرم کننده حضور در چنین مکان هایی نیز، عکس برداری از مناظر طبیعی است پس چه بهتر که این ثبت لحظه ها با کیفیت بالا تر و به نحو اصولی تری انجام گیرد. حتی اگر یک عکاس حرفه ای هم باشید، استفاده از تکنولوژی در این گونه مواقع بسیار مفید جلوه می کند. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از بهترین اپ های عکاسی از طبیعت خواهیم پرداخت که اطلاعاتی نظیر نحوه دست یابی به نور مناسب، محاسبه عمق زمینه و محاسبات فواصل میان سوژه ها را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. نتایج کار با این اپ ها به ویژه برای عکاس ها، بسیار کاربردی خواهد بود.


+ PhotoPills

این برنامه که برای سیستم عامل آی او اس طراحی شده است، ۹.۹۹ دلار قیمت دارد اما طیف وسیعی از امکانات را در اختیار کاربر قرار می دهد. به کمک PhotoPills می توانید برنامه های گردشی خود را منظم کنید و به اطلاعاتی مرتبط با مکان درست قرار گیری خورشید و ماه در زمان های مختلف، برای رسیدن به نور هدف دسترسی خواهید داشت. از طریق این اپ همچنین می توانید پارامتر های مورد نیاز برای تصویر برداری زمان گریز را نیز به دست آورید.

۱


+ The Photographer’s Ephemeris

این برنامه برای سیستم عامل اندروید به قیمت ۴.۹۹ دلار و برای آی او اس ۸.۹۹ دلار قیمت دارد. البته لازم به ذکر است که یک نسخه نرم افزاری رایگان برای اجرا در کامپیوتر های شخصی نیز وجود دارد. TPE نیز امکان یک عکاسی حرفه ای از مناظر طبیعی را با مشخصی کردن مکان ماه و خورشید فراهم می کند چرا که نحوه افتادن نور خورشید بر هر محلی در هر زمانی از شبانه روز را نشان خواهد داد. اطلاعات دیگری همچون زمان طلوع و غروب خورشید، مراحلی که ماه در طی ۳۰ روز طی می کند، درصد نور و زمان شفق ها نیز قابل دسترسی هستند.

۲


+ Sun Seeker

Sun Seeker نیز برای اندروید ۶.۹۹ و برای آی او اس ۸.۹۹ دلار قیمت دارد. در این اپ می توانید به همان صورتی که یک دوربین واقعی سه بعدی نشان می دهد، مسیر خورشیدی را رویت کنید. تنها کافی است تاریخ و محل مورد نظر خود بر سطح کره زمین را مشخص کرده تا بتوانید در راستای دست یابی به بهینه ترین حالت نور برنامه ریزی کنید.

۳


+ LightTrac

این برنامه برای سیستم عامل های اندروید، آی او اس و ویندوز قابل دانلود است. در این اپ نیز کمک می شود تا بهترین شرایط نوری برای عکاسی با کیفیت از طبیعت را به دست آورید. باید اطلاعات زمان، روز و مکان مورد نظر خود را وارد کنید تا این اپ بتواند از طریق گفته شده به شما یاری برساند.

۴


+ Sun Surveyor

Sun Surveyor به قیمت ۶.۹۹ دلار برای آی او اس و ۶.۴۹ دلار برای اندروید قابل دانلود است. این برنامه نیز امکاناتی همانند اپ های قبل در اختیار کاربر قرار می دهد به علاوه آن که ساعات طلایی برای عکاسی و دید سه بعدی داخل شهر ها نیز وجود دارد. اپ Sun Surveyor Lite به صورت رایگان برای اندروید و آی او اس در دسترس است.

۵


+ skyPhysics

اگر از جمله کاربرانی باشید که از گیفت کارت های اپل استفاده می کنند، این اپ به قیمت ۴.۹۹ دلار برای آی او اس قابل دانلود خواهد بود. موقعیت خورشید و ماه در تمام زمان ها و زاویه مناسب آن ها برای عکاسی در این برنامه پوشش داده شده است. تنها کافی است گوشی و یا تبلت خود را بر محلی که می خواهید نگه داشته تا برنامه اطلاعات زمان حضور خورشید و ماه در آن محل را به شما بدهد.

۶


+ AyeTides

AyeTides نیز اپی مخصوص آی او اس به ۷.۹۹ دلار است که می تواند اطلاعات جزر و مد بیش از ۱۰۰۰۰ محل بر روی کره زمین را در اختیارتان قرار دهد. نکته جالب برنامه این است که نیازی به اتصال اینترنت برای استفاده اش ندارد.

۷


+ Lightning Finder

این اپ برای اندروید و آی او اس به قیمت سالیانه ۵.۹۹ دلار موجود است و به شما کمک می کند که مکان مناسب با نور بهینه در طبیعت اطراف خود را پیدا کنید. اما محدودیت منطقه نیز دارد و تنها نقاط خاصی از جمله ۴۸ ایالت آمریکا و جزایر کارائیب را پوشش می دهد. پس اگر قصد سفر به این محل ها را دارید، این اپ انتخاب مناسبی برای کمک به شما خواهد بود.

۸


+ Pocket Light Meter

Pocket Light Meter مخصوص سیستم عامل آی او اس است و می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید. در واقع با دانلود این اپ که استفاده بسیار راحتی نیز دارد، اطلاعات مفیدی از میزان تابش نور خورشید، مدت آن و حتی دمای هوا به دست می آورید. امکان افزودن نوشته به عکس هایتان نیز وجود خواهد داشت.

۹


+ Photo Tools

Photo Tools اپی رایگان برای دستگاه های اندرویدی است که امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد. کار با این برنامه برای افراد حرفه ای در زمینه عکاسی از طبیعت، خالی از لطف نخواهد بود. پیش بینی وضع هوا، نور سنجی، جدول درجه رنگ ها و گزینه های متنوع دیگری به کمک این اپ، قابل دسترسی هستند.

۱۰


+ Star Walk

این برنامه برای دستگاه های اندرویدی و آی او اس در دسترس بوده و اطلاعات جامعی از ستاره شناسی، برای عکاسی بهتر در شب فراهم آورده است. این اطلاعات مفید در مورد ستارگان، می تواند توسط عکاس ها در راستای ثبت عکس های بی نظیر در شب مورد استفاده قرار بگیرد.

۱۱


Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا