دوسوم کاربران به دنبال خرید گوشی هوشمند جدید

گروه فناوری Blannco نظرسنجی گسترده‌ای را روی ۱۰۰۰ کاربر ساکن آمریکا، کانادا، مکزیک، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن و چین که صاحب دستگاه الکترونیکی موبایلی هستند، انجام داد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – با توجه به اینکه کاربران مذکور ساکن کشورهای مختلف هستند، نیاز هر یک از آنها برای استفاده از گوشی هوشمند تفاوت داشت و هر کدام از این کاربران با دید متفاوت به دستگاه موبایلی نگاه می‌کردند.

با این وجود در پایان بررسی مشخص شد ۶۸ درصد این کاربران در نظر دارند یک دستگاه گوشی هوشمند جدید برای خود خریداری کنند و به عنوان هدیه، چنین محصولی را برای شب سال نو در اختیار بگیرند.

در این میان ۲۲ درصد کاربران اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای خرید گوشی هوشمند دید ندارند و ۱۰ درصد دیگر هم توضیح دادند که هنوز در این زمینه مطمئن نیستند چه تصمیمی بگیرند.

smartphone-2

از بین کاربرانی که تمایل خود را برای خرید گوشی هوشمند اعلام کردند، ۷۲ درصد توضیح دادند که تلفن همراه جدید خود را در حراج پایان سال «جمعه سیاه» یا «دوشنبه سایبری» خریداری می‌کنند.

کارشناسان با این بررسی همچنین متوجه شدند که طرح‌های مختلف شرکت‌های مخابراتی مهم‌ترین محرکی است که می‌تواند کاربران را به خرید گوشی هوشمند جدید تشویق کند. یکی از بهترین طرح‌ها این است که شرکت‌های مخابراتی به کاربران اعلام کنند با تغییر اپراتور خود می‌توانند جایزه نقدی دریافت کنند و گزینه مناسب دیگر این است که بتوانند روی خرید گوشی جدید تخفیف بگیرند.

از بین کاربرانی که در این بررسی شرکت کردند ۲۲ درصد توضیح دادند که گوشی قدیمی خود را به اعضای خانواده می‌دهند، ۱۸ درصد اعلام کردند که آن را می‌فروشند تا یک گوشی جدید بخرند، ۱۴ درصد توضیح دادند که آن را نگه می‌دارند و هرگز از آن استفاده نمی‌کنند، و ۲ درصد هم گفتند که گوشی خود را از بین می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا