روسیه تحریم مایکروسافت را تکذیب کرد

کاخ کرملین اخبار انتشار یافته مبنی بر اینکه روسیه می خواهد برنامه های عامل و کاربردی مایکروسافت در شبکه های رایانه ای سازمان های دولتی این کشور را ممنوع کند رد کرد و این اقدام را ناممکن خواند

موبنا -دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که تغییر کامل برنامه های خارجی پشتیبانی رایانه ای از جمله مایکروسافت در سازمان های دولتی اصلا مطرح نیست.

روزنامه نزاویسیمایا گازتا چاپ مسکو روز چهارشنبه به نقل از این مقام روسی نوشت: زمانی برنامه های روسی جایگزین نرم افزارهای مایکروسافت خواهد شد که از نظر کارآمدی با نمونه های خارجی قابل رقابت باشد که با توجه به وضعیت کنونی چنین اقدامی در ادارات دولتی ناممکن است.

خبر تارنمای نه چندان شناخته شده نووایا وزگلیا مبنی بر اینکه اطلاعات مقام های سازمان های جاسوسی آمریکا نشان می دهد، کرملین قصد دارد استفاده از نرم افزارهای مایکروسافت در سامانه های رایانه ای دولتی روسیه را ممنوع کند، امروز بازتاب گسترده ای یافت.

این تارنما نوشته بود که نخست در شهرداری مسکو برنامه های روسی با نرم افزارهای خارجی جایگزین خواهد شد و همچنین روسیه در صدد است استفاده از شبکه اجتماعی آمریکایی لینکدین را ممنوع کند.

روسیه در چارچوب برنامه های کاهش وابستگی این کشور به مدیریت خارجی اینترنت، تاکنون اقدام های گسترده ای انجام داده که بسیاری از آنها نتیجه بخش بوده است.

راه اندازی موتور جست وجوی ملی یاندکس که در جمع پنج موتور برتر جهانی قرار گرفته است و همچنین شبکه های اجتماعی روسی از جمله برنامه های موفق روسیه است.

همچنین این کشور در حال ایجاد بستر اینترنت نظامی مستقل است، زیرا بخش اصلی مدیریت و برنامه ریزی های کاری فضای سایبری جهانی در اختیار شرکت های آمریکایی است که همکاری های گسترده ای با سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا دارند.

روزنامه ایزوستیا چندی پیش نوشت: طراحی اینترنت نظامی که اواخر تابستان پایان یافت، پس از موفقیت آزمایشی و کسب اطمینان از کارآمدی راه اندازی شد که براساس برنامه ریزی ها واحدهای رزمی و یگان های بیشتری در مناطق مختلف زیر پوشش قرار خواهند گرفت تا امنیت ارتباطی بیش از گذشته حفظ شود.

در چارچوب این طرح، زیرساخت های مخابراتی لازم برای ایجاد شبکه امن و مستقل اینترنتی در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته که با شبکه جهانی فضای مجازی ارتباط ندارد.

در این شبکه امن که «بخش بسته ارتباطات و انتقال اطلاعات» نام گرفته با وجود برخورداری از نرم افزارها و ارتباط اینترنتی مورد نیاز نظامی، امکان هر گونه تخلیه اطلاعات از فلش ها یا حافظه های همراه (هارد) ممکن نیست و به صورت متمرکز مدیریت و نظارت خواهد شد.

این مزیت سبب می شود، امکان هر گونه نفوذ احتمالی یا استفاده از بدافزارها برای در اختیار گرفتن اطلاعات مهم و حساس نظامی روسیه که یکی از قدرت های برتر جهان در این عرصه به شمار می رود، کاهش یابد.

پیش از این نیز اطلاعاتی از تدوین طرح ممنوعیت استفاده از شبکه های پیام رسان اجتماعی بدون مجوز شامل واتس آپ، وایبر و تلگرام برای مقام های روسیه انتشار یافته بود که انتظار می رود از اوایل سال آینده میلادی اجرا شود.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا