معاون وزیر صنعت: امضای ۶۰ قرارداد خارجی پس از برجام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از برجام ۶۰ قرارداد با کشورهای خارجی در زمینه های مختلف حوزه فعالیت این وزارتخانه به امضا رسیده که از این تعداد تاکنون ۳۰ قرارداد عملیاتی شده است.

موبنا -علی یزدانی امروز سه شنبه در حاشیه مراسم پایانی نشست دوسالانه بسیج اصناف و بازاریان کشور افزود: همچنین در طول فعالیت دولت تدبیر و امید به منظور رونق بنگاه‌های تولیدی ۶ هزار و ۹۴۱ واحد صنعتی کوچک و بزرگ برای گرفتن تسهیلات به بانکها معرفی شده اند.

وی ادامه داد: برخی این واحد های صنعتی که همه آنها با ثبت نام در سامانه بهین یاب و پایش در کارگروههای استانی به تایید رسیده و با بانکها قرارداد امضا کرده اند، پیش از این تعطیل بودند اما بار دیگر به عرصه تولید برگشته و برخی نیز با این تسهیلات افزایش ظرفیت تولید داشته اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران گفت: همچنین تا پایان امسال ۶۰۰ واحد صنعتی دیگر برای گرفتن تسهیلات به بانکها معرفی می شوند.

وی به ۸۸ هزار پروانه بهره برداری در سطح کشور اشاره و بیان کرد: در بخش شهرکهای صنعتی نیز ۳۸ هزار واحد صنعتی وجود دارند که شاید ۲۰ درصد از آنها به دلیل فناوری قدیمی امکان برگشت به عرصه تولید و توان رقابت را ندارند.

یزدانی همچنین پایه اصلی اقتصاد مقاومتی را واگذاری امور به مردم ذکر کرد و گفت: در همین جهت وزارت صنعت، معدن و تجارت حرکت پرشتابی برای واگذاری بخشهای غیرحاکمیتی به مردم دارد.

نشست سه روزه مجمع مرکزی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور که نهم آبان ماه در مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا