سرمایه‌گذاری ۲میلیاردی برای خرید تجهیزات شتابدهنده‌های فناوری

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه تا سقف ۲ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در مراکز شتاب دهنده استارتاپهای فناوری، سرمایه گذاری می کند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات، امیرحسین دوایی مرکزی ادامه داد: به شرکت های زیرمجموعه مراکز شتابدهنده نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۴ درصد از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراکز شتاب‌دهنده را مراکزی اقتصادی عنوان کرد که هدف آنها ارزش دادن به کار شرکت‌های نوپا و با ارزش کردن سهام آن‌ها است و گفت: مراکز شتابدهنده استارتاپها، می‌توانند سرمایه گذاری در قالب مشاوره و یا در اختیار قرار دادن فضا و مکان به صاحبان ایده را داشته باشند.
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دو صورت از این مراکز حمایت می کند. در گام اول با تصویب این مراکز در کارگروه مستقر در وزارت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه به آنها داده می شود و در گام بعد، به شرکت‌های تحت پوشش مرکز شتاب‌دهنده متناسب با میزان سرمایه گذاری مرکز در این شرکت‌ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه داده می‌شود.
دوایی مرکزی با بیان اینکه در وزارت ارتباطات سعی داریم فضای رقابت در گرفتن منابع دولتی را از بین ببریم و در این راستا اولویت مان را بر مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و در نهایت شتاب دهنده ها متمرکز کرده ایم. در مجموع در این حوزه به این نتیجه رسیده ایم نباید منتظر کمک های دولتی بود و مهم‌ترین مسئله در هر کسب و کار و تحول نهایی در حوزه ICT مشتری است.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا