Xperia بالاخره ضررهای سونی را جبران کرد

شرکت سونی گزارش مالی مربوط به فصل سوم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد تا وضعیت آن برای ادامه حضور در بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی هم مشخص شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی و ارتباطی سونی که سری گوشی‌های هوشمند Xperia نیز در آن تولید می‌شود، بالاخره با تلاش‌های فراوان موفق شد در این دوره زمانی سه ماهه به سود اندک دست یابد که البته این اتفاق با کاهش فروش گوشی‌های Xperia همراه بوده است.

در سومین فصل از سال تقویمی ۲۰۱۶ شده سونی موفق شد ۳.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند Xperia در بازار جهانی بفروشد که این رقم نسبت به ۳.۱ میلیون گوشی هوشمندی که در فصل قبل از آن فروخته شده بود اندکی بیشتر است.

با این وجود اگر قرار باشد تعداد گوشی‌های Xperia سونی در این دوره زمانی را با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ مقایسه کنیم درخواهیم یافت این شرکت بازار خود را به میزان قابل ملاحظه از دست داده است. در سومین سه ماهه از سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت سونی موفق شده بود ۶.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد.

sony-mobile-revenue-2

مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی سونی در فصل سوم امسال توانست ۱۶۸.۸ میلیارد ین درآمد کسب کند که این رقم کاهش ۳۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. سونی می‌گوید این اتفاق به دلیل تمرکز بر مدل‌های پیشرفته و گران صورت گرفته است.

اگرچه میزان درآمدهای سونی در فصل سوم امسال کاهش یافت، ولی شرکت ژاپنی در همین دوره زمانی به واسطه فروش گوشی‌های Xperia پولی را از دست نداد. این شرکت در همین فصل موفق شد ۳.۷ میلیارد ین معادل ۳۵ میلیون دلار سود به دست آورد.

لازم به ذکر است مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی سونی در سومین سه ماهه از سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۰.۶ میلیارد یِن معادل ۱۹۶ میلیون دلار ضرر کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا