صادرات غیر نفتی ایران به آلمان و اسپانیا افزایش یافت

اسپانیا با وجود اینکه در رتبه پانزدهم کشورهای هدف صادراتی ایران قرار دارد، اما در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۵۴ میلیون دلار کالای ایرانی را جذب کرده است.

موبنا – چندی پیش گمرک ایران اعلام کرده بود، صادرات غیرنفتی ایران به اتحادیه اروپا در پنج ماه منتهی به مرداد امسال به ۶۴۳ میلیون و ۳۳۳ هزار دلار رسید که این میزان ۱۰۹ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال است و ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد. در حال حاضر این نهاد متولی تجارت خارجی کشور از افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اسپانیا و آلمان در نیمه نخست امسال خبر داده و در عین حال ایتالیا نیز به‌عنوان یکی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا در بین شرکای ایران در این مدت جای گرفته است.

اسپانیا با وجود اینکه در رتبه پانزدهم کشورهای هدف صادراتی ایران قرار دارد، اما در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۵۴ میلیون دلار کالای ایرانی را جذب کرده است. برپایه این گزارش، این میزان واردات اسپانیا در هم‌سنجی با پارسال که رقم ۱۳۰ میلیون دلار بود، ۲۵/۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. این گزارش می‌افزاید: آلمان که در ردیف هفدهم بازار صادرات ایران قرار دارد، در نیمه نخست امسال ۱۳۳ میلیون دلار کالا از ایران واردات داشت. میزان واردات آلمان هم در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته که میزان صادرات غیرنفتی ایران به این کشور اروپایی ۱۳۱ میلیون دلار بود، ۳۴/۱ درصد رشد داشته است. گزارش گمرک حاکی است، ایتالیا به‌عنوان دوازدهمین کشور هدف صادراتی ایران در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۸۸ میلیون دلار کالای ایرانی خریداری کرده است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا