۱۵ کشته بر اثر انفجار گاز معدن در چین

بر اثر انفجار گاز در یک معدن زغال سنگ در شهر «چونگ چینگ» در جنوب غرب چین دستکم ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

موبنا – این معدن بر اساس گزارش رسانه های چین در منطقه «یونگ چوآن لایسو» در جنوب غرب کشور واقع شده که بر اثر این حادثه ۱۸ تن دیگر نیز در تونل های این معدن محبوس شده و هنوز نتوانستند راه فراری به بیرون از آن پیدا کنند.

گزارش ها حاکیست که این حادثه مقارن ظهر دیروز (دوشنبه) رخ داده و در مجموع ۳۵ کارگر در این معدن مشغول به کار بوده اند که فقط ۲ نفر از این حادثه جان سالم به در برده اند.

هم اکنون ۲۰۰ تن از نیروهای امداد و نجات و نیروهای پلیس در منطقه حضور دارند و تلاش ها برای نجات معدنچیان از سوی آنان همچنان ادامه دارد.

ظرفیت تولید این معدن فقط ۶۰ هزار تن در سال است که جزو معادن کوچک محسوب می شود و باید تعطیل می شده است.

پس از وقوع این حادثه دولت محلی دستور داده است تا زمانی که وضعیت این معدن و معدنچیان روشن نشود، هیچ یک از معادن زغال سنگ چونگ چینگ اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وقوع انفجار گاز در معادن زغال سنگ چین طی سالهای اخیر باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از کارگران معادن این کشور شده است.

آخرین حادثه از این دست مربوط به اوایل مهر ماه سالجاری است که بر اثر انفجار در معدن «نینگژیا» در منطقه خودمختار «هویی» در شمال چین ۱۹ نفر جان باختند.

در حادثه ای دیگر که پنجم فروردین ماه سال جاری رخ داد، ۱۹ نفر از کارگران یک معدن زغال سنگ دیگر در شمال چین به دلیل انفجار گاز و ریزش بخشی از آن جان باخته بودند.

کشور چین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در جهان بوده و حوادث زیادی را طی سال‌های اخیر در معادن خود تجربه کرده است.

چین به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی در معادن که معمولا از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می شود به داشتن خطرناکترین معادن در دنیا مشهور است.

حوادثی همچون انفجار و ریزش در معادن به دلیل عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی صاحبان آن، سالانه تعداد زیادی از کارگران چینی را به کام مرگ می‌کشاند؛ معادن چین فقط در سال ۲۰۱۴، ۹۳۱ قربانی گرفته است.

بر اساس آمار مراکز دولتی چین، تلفات انسانی معادن این کشور در سال ۲۰۱۳، بیش از یک هزار و ۳۰۰ کشته و مفقود بود که در ۶۰۰ حادثه فروریختن معدن رخ داده بودند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا