«جوگندمی» عطاران ساخته ‌می‌شود؟

«حصر خانگی» فیلمنامه کمدی_سیاسی است که محمدرضا هنرمند آن را خواهد ساخت.

موبنا – پیمان عباسی، فیلمنامه‌نویس؛ در خصوص آخرین فعالیت خود اظهار داشت: فیلمنامه‌ای سینمایی را برای محمدرضا هنرمند می‌نویسم که نامش «حصر خانگی» است. فیلمی کمدی-سیاسی که تجربه بامزه‌ای است. البته هنوز مشخص نیست که به ثمر خواهد نشست یا نه ولی تجربه کار با محمدرضا هنرمند، خیلی دلپذیر و خوب است.

این فیلمنامه‌نویس بیان کرد: فیلمنامه‌ای نوشتم که قرار بود رضا عطاران آن را بسازد. فیلمنامه‌ای به نام «جوگندمی» به تهیه‌کنندگی احمد احمدی که مشخص نیست چه زمانی ساخته شود. همچنین فیلمنامه‌ای را به نام «لژیونر» برای یک سریال نوروزی می‌نویسم.

عباسی در خصوص آنکه یک فیلمنامه نویس خوب، می تواند نویسنده خوبی نیز باشد، اظهار داشت: شعر و داستان اساسا یک فرایند شهودی است که به هنر نزدیک است؛ اما فیلمنامه نویسی یک علم آکادمیک است که باید یاد گرفته شود.

وی ادامه داد: خیلی از داستان‌نویسان بزرگ یا شاعرانی بزرگ را داشتیم که در زمینه فیلمنامه‌نویسی با شکست‌های بدی روبرو شدند.

عباسی عنوان کرد: داستان‌نویسی و نگارش فیلمنامه دو مقوله از هم جدا هستند و به علاقه و اشتیاق نویسنده بستگی دارد که بپذیرد فیلمنامه‌نویسی چیزی است که باید از نو یاد بگیرد، ممکن است که فیلم‌نامه نویس خوبی نیز بشود.

نویسنده فیلم‌نامه «بچه‌های نسبتا بد» در خصوص آنکه فیلمنامه نویسی امری ذاتی است یا اکتسابی، گفت: اکتسابی است؛ یعنی شم پیدا کردن داستان مناسب ذاتی است، اما تکنینک نوشتن اکتسابی است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا