روسیه حمله شیمیایی تروریست ها به حلب را محکوم کرد

روسیه حمله شیمیایی تروریستی به حلب را محکوم کرد و خواستار انجام تعهد آمریکا برای جدا کردن گروههای مسلح از تروریست ها در منطقه با هدف مبارزه و سرکوبی آنها شد.

موبنا – سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای با اشاره به حمله شیمیایی دیروز به حلب یادآور شد: تروریست ها در این حمله از مهمات حاوی مواد سمی در نواحی غربی حمدانیه و داحیه الاسد استفاده کردند که یک نفر کشته و ۳۵ تن هم با نشانه های خفگی در بیمارستان بستری شدند.

ماریا زاخارووا تاکید کرد: کاربرد مواد سمی از سوی تروریست ها علیه غیرنظامیان متاسفانه تنها حمله شیمیایی انجام شده نیست و سال ۲۰۱۳ نیز جنگجویان از این گونه سلاح ها در غوطه شرقی و خان عسل در حومه حلب و همچنین سال ۲۰۱۶در ناحیه صلاح الدین این شهر از آنها استفاده کردند.

وی افزود: روسیه به شدت عمل تروریستی استفاده از مواد سمی علیه غیرنظامیان در حلب را محکوم می کند. وظیفه خود می دانیم از افرادی که ادعا می کنند بر گروههای معارض مسلح سوری نفوذ دارند، بخواهیم هرچه زودتر به تعهدهای خود برای جدا کردن این گروهها از تروریست های جبهه النصره و سایر گروههای مشابه عمل کنند.

منابع بیمارستانی حلب اعلام کردند که تروریست های مسلح روز یکشنبه مناطق مختلفی از غرب این شهر را با چند خمپاره و موشک حاوی گازهای سمی هدف قرار دادند.

از صبح پنجشنبه تاکنون حمله های تروریست ها برای شکستن محاصره محله های شرقی حلب و تسلط بر این شهر با مقاومت ارتش سوریه و نیروهای مردمی دفع شده است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا