پرچمدارهای موتورولا وارد بازار ایران شدند

هما تلکام نماینده رسمی موتورولا در ایران، ورود گوشی های Moto Z و Moto Z Play را به بازار کشور اعلام کرد.

موبنا – در ابتدای این سمینار، شهرزاد احتشام زاده، مدیر مارکتینگ هماتلکام ضمن خودش آمدگویی به حاضرین گفت: سرانجام گوشی‌های موتورولا از طریق قانونی به ایران رسید. این کمپانی در سال ۱۹۲۸ کار خودش را شروع نمود و در سال ۱۹۳۰ اولین رادیوها برای خودروها را اختراع کرد. واکی تاکی و پیجرها از دیگر اختراعات موتورولا هستند. وقتی صحبت از استانداردهای موبایل می‌شود، تنها نامی که به میان می‌آید، موتورولا است.
main-motoz-2
موتورولا حتی به ماه هم رفته است. پس از آنکه نیل آرمسترانگ به ماه رفت، مخابره پیامش از طریق تجهیزات موتورولا انجام گرفت. در حال حاضر موتورولا بخشی از لنوو است. امروز ما اینجا جمع شدیم تا از پرچم‌دار موتو زد و موتو زد پلی رونمایی کنیم.
سپس از مهندس شاهین، مدیر عامل هماتلکام دعوت کرد تا برای ایراد سخنرانی بر روی صحنه بیاید. فرد اول هماتلکام، صحبت خودش را با یک حدیث از پیامبر اکرم آغاز کرد و گفت: « بازرگانی که امین و راستگو باشد، در روز قیامت با شهدا محشور می‌شود. » این امر نشان می‌دهد کار بازرگانی بسیار سخت است! زمانی که موتورولا در ۱۲ شهریور ماه محصولات خودش را ریلیز کرد، ما چند روز قبل از آن، نمونه دستگاه را گرفته و محصول را به سازمان تنظیمات مقررات رادیویی برای تست‌ها دادیم و خوشبختانه هم‌زمان با ورود این محصولات به گمرک، تست‌های آن نیز مورد تایید قرار گرفت.
main-motoz-1
جنس ما هفته اول مهر ماه وارد گمرک امام خمینی شد. کاربران خیلی نگران بودند که قیمت‌ها بالا باشد، ضمن اینکه ما می‌خواستیم هم زمان با بازار جهانی محصول را وارد کشورمان کنیم. خوشبختانه با صحبت‌های طولانی که با موتورولا و لنوو کردیم، قیمت گوشی‌ها برابر و حتی کم‌تر از سایر نقاط دنیاست. یکی از کارهایی که در آن نوآوری کردیم، پیش ثبت نام برای موتو Z بود که در عرض ۱ ماه، ۱۳۰۰ نفر پیش ثبت نام کردند. حتی برخی به ما می‌گفتند ما سفر اروپا داریم و الان قیمت ایران ارزان‌تر است و منتظریم که گوشی را گرفته و سپس برویم! شما اگر به دبی یا اروپا بروید، قیمت این گوشی‌ها بالاتر از بازار ایران است.
گوشی‌های موتورولا پیش از این، اکثرا زبان فارسی را نداشت و با صحبت‌ها و پیگیری‌هایی که ما کردیم، زبان فارسی و آخرین نسخه اندروید را بر روی گوشی‌های مربوط به ایران نصب کردیم. با توجه به کیفیت ساخت بالایی که سری Z دارد، برای کسانی مناسب هستند که از iOS خسته شده و می‌خواهند بر روی اندروید سوییچ کنند.
main-motoz-4
موتورولا هیچ‌وقت متولی خوبی در ایران نداشت و امیدواریم تا بتوانیم محصولات این برند را در بازار ایران به‌خوبی توزیع کنیم. از هفته آینده این گوشی‌ها را به صورت کامل در سطح بازار توزیع خواهیم کرد که از طریق نمایندگی‌های خودمان به کاربران عرضه خواهد شد.
همچنین در پایان بایستی بگویم به مجموعه هماتلکام مجوز واردات قانونی آی‌فون نیز داده شده است که تا پایان سال، در چندین پارت مختلف و با قیمت مناسب وارد بازار ایران خواهیم کرد.
main-motoz-9
پس از مهندس شاهین، نوبت به مهندس طاهری، معاونت فروش و بازاریابی هماتلکام رسید تا بر روی صحنه بیاید، وی گفت: شرکت هماتلکام چه در حوزه آی‌تی و چه گوشی، از سال ۱۳۸۱ که کار خودش را شروع کرد، همیشه وسواس زیادی در انتخاب داشته است. ما تلاش کردیم که این محصولات با قیمت قابل قبول، کیفیت بالا و تنوع مناسب باشند. ضمن اینکه ملزم بودیم با شرایط قانونی در بازار کار کنیم.
ما از یک ماه گذشته که پیش ثبت نام موتو زد را آغاز کردیم، استقبال خوبی داشتیم و به طور مثال رضا جاودانی، مجری معروف تلویزیون هم این گوشی را ثبت نام کرد. قیمت موتو زد ۲.۳۵۰.۰۰۰ تومان (برای نسخه ۶۴ گیگابایت) است و موتو زد پلی ۱.۸۵۰.۰۰۰ تومان است که ماژول‌های آن هم به طور مجزا قیمت گذاری خواهد شد.
نفر آخر که قرار بود در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازد، مدیر خدمات پس از فروش هماتلکام، هومن سیاری بود، وی صحبت‌های خودش را این گونه آغاز کرد: موتورلا از همان پلتفرم S7 سامسونگ و G5 ال‌جی استفاده کرده است. شاید بگویید که این یک طرح تکراری است اما ما می‌خواهیم برتری‌های این طرح را بگوییم. بزرگ‌ترین مزیتی که موتو Z دارد، ماژولار بودنش است که سبب می‌شود اس۷ سامسونگ با آن قابل رقابت نباشد. شاید بگویید که پرچم‌دار ال‌جی رقیبش است اما باید بگوییم که گوشی ال‌جی G5 چندان هم ماژولار نیست و این امر بیشتر تبلیغات است!

main-motoz-8
قیمت گوشی موتو زد در سایت موتو زد ۶۲۴ دلار است که با یک ضرب و تفریق به بهای ۲.۲۵۰.۰۰۰ تومان در مدل ۳۲ گیگابایت می‌رسیم که هماتلکام نسخه ۶۴ گیگ آن را تنها با ۱۰۰ هزار تومان قیمت بیشتر در اختیار مشتری می‌گذارد که با توجه به گمرک و ۹ درصد ارزش افزوده، به‌نظر می‌رسد ما نسخه ۶۴ گیگ را با قیمت ۳۲ گیگ در ایران عرضه می‌کنیم.
یکی از مشخصه‌های اصلی این گوشی ضخامتش است که تنها ۵.۲ میلی‌متر است. محصولی که اسنپدراگون ۸۲۰ دارد و استفاده از آن در چنین ابعادی نیاز به هنر دارد و فکر می‌کنم این کار فقط از پس موتورولا بر می‌آید. وزن این گوشی فقط ۱۳۶ گرم است و فوق‌العاده استایلیش است.

main-motoz-7
صفحه نمایش این گوشی ۵.۵ اینچ با فناوری امولد و رزولوشن کواد اچ‌دی به همراه گوریلا گلس ۴ است که دقیقا مشابه اس۷ سامسونگ است. مدل عرضه شده توسط ما ۶۴ گیگ با ۴ گیگابایت حافظه داخلی بوده، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری ۴K دارد و نمونه عرضه شده در ایران دو سیم‌کارته است که تا ۲ ترابایت حافظه را هم می‌تواند ساپورت کند. استفاده از سنسور اثر انگشت، ۴ میکروفن و ماژولار بودن از دیگر مشخصات این محصولات است.
موتو زد پلی یک گوشی میان رده است که شانه به شانه سایر گوشی‌های پرچم‌دار از لحاظ پرفورمنس حرکت می‌کند. سایت موتورلا قیمت ۴۵۰ دلار را برای این محصول در نظر گرفته است که بهای آن در نسخه ۳۲ گیگابایت برای یوزر ۱.۶۲۰.۰۰۰ تومان در می‌آید که هماتلکام با تمام هزینه‌ها و در نسخه ۶۴ گیگابایت، آن را ۱.۸۵۰.۰۰۰ تومان عرضه می‌کند.

main-motoz-5
موتو زد پلی از پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ استفاده می‌کند، دارای ۳ گیگ رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسل و سلفی ۵ مگاپیکسل با توانایی پشتیبانی از دو سیم‌کارت است. این گوشی از نظر باتری، بهترین وضعیت را دارد و طبق تست باتری که از طریق یک اپلیکیشن با آن گرفتم، از تمام گوشی‌های دیگر بهتر عمل کرده و ۱۱ ساعت دوام آورد، در صورتی‌که برای سایر گوشی‌ها در این برنامه، تنها حدود ۵ ساعت بود.
جدیدترین گوشی‌ای که در بازار به صورت ماژولار است، ال‌جی جی۵ است که خیلی تبلیغات شدیدی بر روی آن شد که نوآوری زیادی داشته است اما ببینیم ماژولار بودن آن چگونه کار می‌کند. این گوشی بدین صورت کار می‌کند که برای استفاده از ماژول بایستی دستگاه را خاموش کرده، باتری را درآورده و سپس دوباره باتری را به آن ماژول وصل کرده و گوشی را روشن کنیم. اما این روش برای یک گوشی در سال ۲۰۱۶ کمی عجیب و غریب است! بزرگ‌ترین بحث ماژولار بودن موتورولا همین روش پلاگ و پلی است که سبب می‌شود دستگاهی که روشن است، همان زمان ماژول به آن متصل شده و کار ‌کند.
موتورلا می‌گوید که در سری Z، گوشی خودش را به صورت ماژولار عرضه می‌کند که نحوه ماژولار کردن آن برای نخستین بار اتفاق می‌افتد. این شرکت می‌گوید هر ماژولی که من می‌سازم، به شرکتی می‌دهم که در آن زمینه بهترین باشد. ماژول‌های دوربین را هاسل بلاد ساخته است که معروف‌ترین برند ساز دوربین در دنیاست و حرفه‌ای‌ترین دوربین‌ها را فقط برای حرفه‌ای‌ها می‌سازد. دوربینی که امسال برای یوزر عرضه کرد، یک مدل ۱۰۰ مگاپیکسل بود که فقط بدنه آن ۱۲۰ میلیون تومان است!
جالب است بدانید که این شرکت، این ماژول را به افتخار هفتاد و پنجمین سالگرد تولد خودش ساخت و اولین کار سبکش است. این شرکت اصالتا سوئدی است. ماژول فوق دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابر است، رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارد، فیلم‌برداری فول اچ‌دی انجام می‌دهد و از فلش زنون بهره می‌گیرد.
شاید بپرسید چرا از ۱۲ مگاپیکسل استفاده کردید. زمانی می‌گفتند که مگاپیکسل بالاتر بهتر است اما الان تعداد پیکسل‌ها را ثابت نگاه داشته‌اند و اندازه آن‌ها را بزرگ‌تر کرده‌اند، امری که در این ماژول به بهترین شکل اتفاق افتاده است.
ماژول بعدی ویدیو پروژکتور است که یک ماژول شخصی بوده که بر فرض در اتاق خواب خودتان می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌ها را تماشا کنید. بسیار جذاب است، در لحظه آن را به گوشی خود می‌چسبانید و ۷۰ اینچ تصویر می‌دهد و فقط ۱۲۵ گرم وزن دارد. این ماژول خودش باتری دارد که حجم آن ۱۱۰۰ میلی‌آمپر بوده و این ویدئو پروژکتور ساخت خود موتورولا است.
ماژول بعدی اسپیکر است که توسط JBL ساخته شده و دارای دو اسپیکر ۳ وات واقعی است که خودشان نیز باتری دارند و این امر باعث می‌شود تا ۱۰ ساعت بدون آنکه از باتری گوشی استفاده کنید، برای شما موزیک پخش نماید.
ماژول آخر هم باتری است که شرکت INCIPIO ساخته که معروف‌ترین کمپانی برای ساخت کیس انواع گجت‌ها است. یک کار خیلی جالبی که اتفاق افتاده، این است که ضخامت بسیار باریکی دارد. این باتری ظرفیت ۲۲۰۰ میلی‌آمپری دارد که تا ۲۲ ساعت استفاده ۴G را به شما می‌دهد و ضخامت آن تنها ۰.۷ میلی‌متر است که ضخامت گوشی را به ۶.۲ میلی‌متر می‌رساند.
پس از صحبت‌های سیاری، نوبت به پرسش و پاسخ رسید که مهندس شاهین، به آن‌ها جواب می‌داد. مدیر عامل شرکت هماتلکام در پاسخ به سوالی در ارتباط با شرکت‌هایی که قبلا موتورولا را در ایران وارد می‌کرده‌اند، گفت: اکثر این شرکت‌ها، جاهایی هستند که یک جورایی تک نفره اداره می‌شوند و محصولات دروید را از سایت‌هایی مثل EBAY تهیه کرده و گوشی‌هایی که برای اپراتور آمریکایی تهیه شده، به بازار عرضه می‌کنند. طبق آماری که ما گرفتیم، تعدادشان به اندازه انگشتان دست است! ما فکر نمی‌کنیم که این شرکت‌ها بتوانند رقیبی باشند. ضمن اینکه با اجرایی شدن طرح رجیستری، این شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند به صورت قانونی کار کنند.
مهندس شاهین در ارتباط با سوالی که درباره نماینده رسمی بودن آن‌ها از سوی لنوو بود، گفت: لنوو مشکلی برای ارایه مجوز ندارد و ما این لایسنس را برای ورود داریم. ما نماینده رسمی لنوو هستیم و به صورت مستقیم با آن‌ها مکاتبه می‌کنیم. شاید من اولین ایرانی باشم که با لنوو به صورت مستقیم کار کردم. اگر ما تمام پکیج‌ها را تهیه کرده‌ایم و تمام فریم‌ورها به صورت لاک شده از شرکت مادر می‌آید، نشان از این امر دارد. این نکته را هم بگوییم که تمرکز ما فقط بر روی اسمارت فون‌ها است و بر روی سایر محصولات لنوو نظیر لپ‌تاپ کار نمی‌کنیم.
وی در ارتباط با گوشی موتو Z Force و فروشگاه‌های فیزیکی هماتلکام گفت: مو تو زد فورس تا آخر امسال در انحصار اپراتور ورایزون است. خود لنوو به علت قیمت بالای این محصول، کمی نگران است که فروش بالایی نداشته باشد اما به ما قول داده‌اند که پس از ژانویه و عرضه گوشی به صورت جهانی، می‌توانیم آن را ارایه کنیم. ما در بازار موبایل ۱ و پالادیوم فروشگاه داریم و محصولات‌مان عرضه می‌شود. از هفته آینده می‌توانید موتورولا را در این مکان‌ها تهیه کنید.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا