نخست وزیر منتخب اسپانیا سوگند یاد کرد

«ماریانو راخوی» نخست وزیر منتخب اسپانیا امروز دوشنبه در نزد «فیلیپ ششم» پادشاه این کشور سوگند یاد کرد تا بتواند دولت خود را تشکیل دهد.

موبنا – روزنامه آ ب ث نوشت، راخوی پس از ۳۱۵ روز بن بست سیاسی در اسپانیا، شنبه شب در مجلس نمایندگان این کشور رای اعتماد کسب کرد. در این مراسم از سوی «آنا پاستور» رئیس مجلس نمایندگان ، «پیو گارسیا اسکودرو» رئیس مجلس سنا ، «رافائل کاتالا» وزیر موقت دادگستری ، «فرانسیسکو پرز کوبوس» رئیس دادگاه قانون اساسی‌ و «کارلوس لسمس» رئیس دیوان عالی‌ اسپانیا حضور داشتند.

اکنون راخوی باید دولت خود را تشکیل دهد که به گفته خودش تا بعد از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی اتفاق نخواهد افتاد .

پس از آن در روز جمعه ، وزرای دولت باید نزد پادشاه این کشور حضور یابند و سوگند یاد کنند .
بنا بر این گزارش ، دولتی که ماریانو راخوی قرار است آغاز کند ، چندین چالش پیشروی خود خواهد داشت که نخستین آن ، تشکیل یک دولت بدون داشتن اکثریت مطلق در مجلس نمایندگان است به طوری که نمی‌ تواند آزادانه به تصویب قوانین بپردازد .

چالش بعدی دولت آینده، استحکام مالیاتی است. بن بست سیاسی اسپانیا که از ۱۰ ماه پیش این کشور را در بر گرفته، باعث شده است بودجه سال ۲۰۱۷ تصویب نشود، موردی که بروکسل را وادار به تهدید اسپانیا به تنبیه مالی‌ کرد و به این کشور فشار آورده که ریاضت های اقتصادی بیشتری را برای ایفای تعهدات کاهش کسری بودجه اتخاذ کند .

بیکاری، دیگر چالش دولت آینده است. نرخ بیکاری اسپانیا، بیش از ۲۰ درصد است که به خاطر گران شدن مواد اولیه و حذف سیاست های تشویقی از سوی بانک مرکزی اروپا، غیر قابل تحمل است؛ امری که دولت را وادار به انجام اصلاحات شدیدتری در بازار کاری خواهد کرد .

مساله جدایی طلبی ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلون و برگزیت که شامل روشن شدن تکلیف منطقه جبل الطارق (مستعمره انگلیس در جنوب خاک اسپانیا )، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و وضعیت ناشناخته این منطقه می‌ شود نیز از جمله چالش های دیگر دولت اسپانیا هستند .

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا