هشدار اروپا نسبت به طرح ترکیه برای اجرای مجازات اعدام

وزیر خارجه اتریش ضمن محکوم کردن اقدام دولت ترکیه، هشدار داد که معرفی مجازات مرگ و اعدام در ترکیه می تواند درهای اتحادیه اروپا به روی ترکیه را ببندد.

موبنا – شورای اروپا نسبت به طرح دولت ترکیه برای معرفی مجدد مجازات مرگ هشدار داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در حالی که آنکارا در ادامه سرکوب منتقدان و مخالفان، بیش از ۱۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور از پیشنهاد دولت به پارلمان برای معرفی مجدد مجازات مرگ خبر داده است، شورای اروپا نسبت به این تصمیم هشدار داده است.

شورای اروپا که متشکل از ۴۷ کشور از جمله ترکیه است، یک روز پس از اظهارات اردوغان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: اجرای مجازات مرگ با عضویت در شورای اروپا منافات دارد.

اردوغان در جمع طرفدارانش در آنکارا تاکید کرد: نگران نباشید. به زودی، به زودی. این مساله زود اتفاق خواهد افتاد. حامیان اردوغان نیز شعار می دادند: ما خواستار مجازات مرگ هستیم.

اردوغان گفت: دولت از پارلمان می خواهد تا وضع مجدد مجازات مرگ برای کودتاگران را مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت ما پیشنهاد مربوط به مجازات مرگ را به پارلمان ارائه خواهد کرد. من بر این باورم که پارلمان این پیشنهاد را تصویب خواهد کرد و زمانی که این طرح به من بازگردانده شود، آن را تایید خواهم کرد.

سباستین کورتز، وزیر خارجه اتریش ضمن محکوم کردن اقدام دولت ترکیه، هشدار داد که معرفی مجازات مرگ و اعدام در ترکیه می تواند درهای اتحادیه اروپا به روی ترکیه را ببندد.

وی افزود: مجازات مرگ و اعدام یک مجازات غیر انسانی و ظالمانه است، و باید در سراسر جهان برچیده شود و مغایر با ارزش های اتحادیه اروپا است.

 منبع: عصرایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا