کشته شدن ۹۰۰ داعشی از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل

وزارت دفاع عراق روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: از آغاز عملیات آزاد سازی موصل در دو هفته گذشته تا کنون ، ۹۰۰ داعشی کشته شدند.

موبنا – به نوشته روزنامه الوطن کویت،‌ در این عملیات تاکنون، بیش از ۴۰ بسته انفجاری، ۱۱۵ خودرو، ۱۷۰ مرکز و ۱۸ ضد هوایی منهدم شده است.

نیروهای عراقی هم چنین از آغاز عملیات موصل توانستند، ۸۰۰ مین و بسته انفجاری را خنثی سازند.

از سوی دیگر، فرمانده کل نیروهای پیشمرگه کرد در بیانیه امروز خود اعلام کردند که نیروهای این گروه توانستند در این مدت پیروزی های چشم گیری به دست آورده و ۲۶ روستا را از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد سازند.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای پیشمرگه توانستند بر همه خطوط ارتباطی داعش در برخی از مناطق از جمله «بعشیقه»، «بتنیا»،‌« ناوردا» مسلط شده و مراکز اصلی این گروهک تروریستی را هدف حمله قرار داده و مانع پیوستن نیروهای تازه نفس و ارسال سلاح و مهمات به گروهک داعش شدند.

پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از رسانه جنگ عراق تاکید کرد که منطقه شوره در جنوب موصل به صورت کامل از نیروهای داعش پاکسازی شده است.

از سوی دیگر، فرمانده نیروهای مسلح در اقلیم کردستان عراق نیز روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای کرد از آغاز عملیات موصل توانستند ۵۰۰ کیلومتر را از اشغال داعش آزاد کنند.

در همین حال منابع آگاه از موصل عراق گزارش دادند که گروهک تروریستی داعش ۲۲ غیر نظامی را در مرکز شهر موصل با جریان الکتریستیه کشته است.

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند.

انتظار می رود این عملیات که با وجود مشارکت حدود ۳۰ هزار نیروی دولتی و مبارزان قبایل سنی و پیشمرگه ها هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد.
گفته می شود ۴ الی ۸ هزار داعشی در موصل مستقر هستند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا