مدیرعامل شارپ تایید کرد: آیفون بعدی نمایشگر OLED دارد

سال آینده گوشی هوشمند آیفون ۱۰ ساله می شود و به همین خاطر اپل از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های ویژه برای آن انجام داده است تا این محصول را به صورت متفاوت با قابلیت‌های متمایز روانه بازار کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت اپل در نظر دارد شکل ظاهری آیفون بعدی را به طور کامل تغییر دهد و بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی قرار شده است در این گوشی هوشمند به جای LCD از نمایشگر OLED استفاده شود.

خبرگزاری Nikkei Asian هفته گذشته گزارش داد اپل سه مدل جدید برای آیفون ۸ طراحی کرده است که با نمایشگرهای ۴.۷، ۵ و ۵.۵ اینچی روانه بازار می‌شوند.

با این توضیحات «تای جِنگ-وو» مدیرعامل شرکت شارپ که یکی از مدیران ارشد شرکت Foxconn به عنوان بزرگترین شریک موبایل‌ساز اپل هم محسوب می‌شود در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه Tatung اعلام کرد که در فرآیند تکمیل و طراحی آیفون جدید نقش دارد.

iphone-8-oled-2

او گفت اپل نیازمند آن است تا در مدل بعدی گوشی هوشمند آیفون از نمایشگر OLED استفاده کند و توسعه گوشی هوشمند آیفون مبتنی بر نمایشگر LCD را متوقف نماید.

نمایشگرهای OLED نسبت به فناوری LTPS که اپل هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌دهد از نظر کنتراست تفاوت ندانی نارد و با این وجود گفته می‌شود که این فناوری می‌تواند انعطاف بیشتری را در نسل بعدی گوشی آیفون ایجاد کند و اپل بتواند نمایشگر این گوشی هوشمند را به صورت منحنی بسازد.

شرکت شارپ هم‌اکنون وظیفه تولید نمایشگر مدل‌های کنونی گوشی هوشمند آیفون را برعهده دارد و با این وجود پیش‌بینی‌های لازم از هم‌اکنون انجام شده است تا مدل بعدی نمایشگر OLED داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا