لاریجانی: ضرورت مقابله موثر با تروریسم/ رابطه با قبرس برای ما مهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط ایران و قبرس در زمینه های مختلف توسعه می یابد گفت: در دیدار مشترک با رئیس مجلس قبرس در مورد شرایط و بحران منطقه و راه های مقابله و مبارزه با گروه های تروریستی گفت و گو کردیم.

موبنا – علی لاریجانی شامگاه یکشنبه پس از دیدار رئیس مجلس قبرس در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به جایگاهی که قبرس از نظر جغرافیایی دارد و نزدیکترین کشور عضو اتحادیه اروپا به ایران محسوب می شود همیشه رابطه ایران و قبرس صمیمانه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما توافقات زیادی در این چند ماه اخیر با یکدیگر داشته ایم و امروز گفت و گوهایی راجع به پیشبرد این توافقات انجام داده ایم.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ما در زمینه همکاری های بانکی که زمینه را برای تجار قبرسی و ایرانی مساعد کند، گفت و گو کردیم و در این راستا اراده خوبی در همتای قبرسی خود دیدیم که با اهتمام ویژه می خواهد مسائل را حل کند.

لاریجانی تصریح کرد: برای ما این موضوع مهم است که روابط ایران و قبرس در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در ابعاد گوناگون افزایش پیدا کند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه روابط پارلمانی دو کشور بسیار خوب است اظهار داشت: ما گروه دوستی- پارلمانی ایران و قبرس را در مجلس شورای اسلامی به ریاست آقای پزشکیان که هم اکنون نایب رئیس مجلس است تشکیل داده ایم که نشان دهنده اهمیت کشور قبرس برای ما است.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: در این جلسه موضوعات منطقه ای، بحران منطقه، موضوعات مربوط به جریان تروریستی و راه های مقابله با آن مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مذاکرات دوجانبه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که سفر رئیس مجلس قبرس به ایران موفقیت آمیز باشد.

در ادامه دیمیتریس سیلورس رئیس مجلس قبرس ضمن تشکر از لاریجانی به دلیل میهمان نوازی و دعوت از وی برای حضور در ایران گفت: ملاقات امشب ما نقطه ای مثبت در جهت افزایش مناسبات دو کشور و گسترش روابط دو جانبه در زمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و افزایش ارتباط ایران و اتحادیه اروپا و همچنین استقرار صلح و امنیت در منطقه است.

وی ادامه داد: روابط تاریخی و نیازهای دو کشور زمینه ایجاد همکاری میان ایران و قبرس را به وجود آورده است و ما را به سمت همکاری برای استقرار صلح و سعادت برای ملت های دو کشور و منطقه هدایت می کند.

رئیس مجلس قبرس ادامه داد: امروز منطقه نیازمند حمایت های فروانی برای استقرار صلح است و از طریق اقدامات نظامی و تروریستی نمی توان به استقرار صلح وامنیت دست یافت.

سیلورس امروز در راس هیات پارلمانی و به دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به ایران سفر کرده است و در سفر سه روزه خود قرار است با جمعی از مسوولان کشورمان دیدار کند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا