تعداد تلفات خشونت در برزیل در ۲۰۱۵ از تلفات جنگ داخلی سوریه بیشتر است!

فشارهای اقتصادی از جمله علل افزایش جرایم در شهرهای برزیل است و این مساله در دوران بازی‌های المپیک ریودوژانیرو به شدت پررنگ شد.

موبنا – ارتکاب جرایم خشن در برزیل جان مردم بیشتری را به نسبت درگیری داخلی سوریه در سال ۲۰۱۵ گرفته است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یک ناظر برزیلی گزارش داد که تعداد تلفات جرایم خشن در برزیل از میزان تلفات جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۵ بیشتر بوده است. در حالی که جهان بر سر چگونگی توقف تراژدی در سوریه بحث و رایزنی می‌کند، در برزیل وانمود می‌شود که چنین مشکلی وجود ندارد.

طبق آمار انجمن امنیت عمومی برزیل، ۵۸ هزار و ۳۸۳ تن سال گذشته در برزیل کشته شدند و طبق آمار ناظر حقوق بشر سوریه ۵۵ هزار و ۲۱۹ تن در کشور جنگ‌زده سوریه کشته شدند. علاوه بر این، سوریه به لحاظ جمعیتی هم بسیار کوچکتر از برزیل است؛ سوریه پیش از آغاز جنگ ۲۲ میلیون جمعیت داشت و الان گمان می‌رود که حدود ۱۶ میلیون تن باشد اما جمعیت برزیل ۲۰۰ میلیون تن است.

این گزارش وسعت خشونت در این کشور آمریکای لاتین را نشان می‌دهد. آمار انجمن امنیت عمومی برزیل تنها شامل قتل‌ها نیست بلکه شامل سایر مرگ‌های خشونت‌بار است، از جمله کسانی که به دست پلیس کشته می‌شوند. به‌رغم آنکه آمار قتل‌ در برزیل نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش داشته اما در سال ۲۰۱۵ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۶ / ۲۸ رسید. این رقم بسیار بالاتر از میزان حدی است که سازمان ملل آن را آستانه خشونت مزمن توصیف می‌کند و به ازای هر ۱۰۰ هزار تن به اندازه ۱۰ مورد است.

فشارهای اقتصادی از جمله علل افزایش جرایم در شهرهای برزیل است و این مساله در دوران بازی‌های المپیک ریودوژانیرو به شدت پررنگ شد.

در گزارش مذکور خشونت پلیس مورد تاکید قرار گرفته و آمده است که ۳۳۴۵ تن یا به عبارتی روزانه ۹ تن در سال ۲۰۱۵ به دست پلیس کشته شدند. حدود ۴۰۰ افسر پلیس کشته شدند و تنها یک سوم آنها در زمان مرگشان در حال انجام وظیفه بودند.

 منبع:ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا