کی روش : منتظرم عابدینی اخراجم کند

آقای اسدی زمانی که در راس فوتبال بودند، بنده را تهدید به اخراج کردند. ایشان دلایلی آوردند که بنده نتایج خوبی نگرفتم، موفقیت آمیز کار نکردم و نتوانستم تاثیری روی فوتبال پایه و بزرگسالان بگذارم. آقای عابدینی دقیقا با همین صحبت ها و کامنت ها جلو آمدند و اکنون اشاره کردند که ما مربیان خوب و سطح بالایی داریم و تمام بازیکنان جوان دستاورد مربیان ایرانی هستند.

موبنا – سرمربی تیم ملی بسیار عصبانی است. کارلوس کی روش پس از پایان جلسه اش با فدراسیون فوتبال روبه روی خبرنگاران قرار گرفت و عصبانیتش از شرایط را پنهان نکرد.

کی روش پرتغالی که با انتقاد از سوی امیرعابدینی مواجه شده است پس از اینکه در هماهنگی اردوی آمادگی و بازی تدارکاتی به نتیجه نرسید به مرور مشکلات تیم ملی مقابل رسانه ها پرداخت . او به شرایط لیگ و مصاحبه های مربیان لیگ و مسوولان تیم ها اعتراض کرد، علیه عابدینی موضع گرفت ، در مورد حقوق پرداخت نشده اش صحبت کرد و از کنسل شدن اردوی آمادگی و بازی تدارکاتی انتقاد کرد.

کی روش در این مصاحبه مشخصا از برانکو ، قلعه نویی و سایر مربیان لیگ برتری نام برده و البته به طعنه و مستقیم از آنها انتقاد کرده است.

صحبت های کی روش در مقابل فدراسیون را می خوانید.

در فراهم کردن بازی دوستانه شکست خوردیم

خیلی شفاف در این مورد صحبت می کنم و همانطور که اطلاع دارید در چند روز گذشته در صفحه خودم داشته ام. وظیفه بنده است که به خاطر تعهداتی حرفه ای خود تمام اتفاقات درون و بیرون زمین را مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهم. مبنا بر این بود که یک بازی دوستانه تدارکاتی برگزار کنیم، بازی ای که می توانست به تیم ملی کمک کند برگزار کنیم و تمام تمهیدات را انجام دادیم تا این بازی برگزار شود اما نتوانستیم و در پایان برای هماهنگ کردن آن بازی که تنها فرصت تیم ملی ایران بود شکست خوردیم.

فرصت آماده سازی جوانان از دست رفت

اردو صفر، بازی تدارکاتی دوستانه صفر و این موضوعی است که شما نمی توانید آن را پنهان کنید. وقتی یک فرصت بازی دوستانه و تدارکاتی را از دست می دهیم، در واقع فرصت آماده سازی یکسری بازیکن جوان مثل مهدی ترابی، سعید عزت اللهی، علی کریمی (که تمام این بازیکنان می توانستند فرصت یک تجربه بازی بین‌المللی را داشته باشند) را از دست داده ایم.

مقصر آب و هوا یا گربه است!

ما برای هماهنگ کردن آن بازی دوستانه شکست خوردیم که برایمان حائز اهمیت بود. سال گذشته همانطور که توجیهات و بهانه های مختلفی را ارائه دادیم باز هم تقصیر را برگردن آب و هوا، گربه یا یک چیز دیگر می اندازیم که در پایان هم بگوییم مقصر کسی نیست.

تاکید می کنم، ما شکست خوردیم!

واقعیت این است که ما برای هماهنگ کردن این اردو شکست خوردیم و بازهم تکرار می کنم که ما برای هماهنگ کردن این اردو شکست خوردیم. به این نتیجه می رسم که طبق روال همیشه تقصیر هیچ کسی نیست و در واقع مقصر همه هستند.

اینجا هستم تا عابدینی حقوقم را پرداخت کند

متاسفانه برخی صحبت هایی را مطرح می کنند که نه تنها هیچ اطلاعی ندارند بلکه یکسری از این صحبت ها ارتباط مستقیمی با این افراد ندارد. روی صحبتم با آقای شیعی و عابدینی است. مخصوصا آقای عابدینی که در صحبت هایشان گفتند کی‌روش و کادر تیم ملی حقوق ها و دستمزدهایشان را دریافت کردند که به هیچ عنوان اینطور نیست. ۳، ۴ ماهی است پولی دریافت نکرده ام. بنده اینجا حضورم دارم تا ایشان تشریف بیاورند و حقوق و مزایای بنده را پرداخت کنند.

لاغریم، چون پول نداریم

اگر به شرایط فیزیکی ما دقت کنید، متوجه می شوید که من و اعضای کادرفنی ام لاغر هستیم. این مساله به دلیل آن است که سالیان سال بدون دریافت دستمزد و حقوق در حال کار کردن هستیم!

بعد از سوریه تکلیف را روشن می کنیم

مایلی کهن به این خاطر گفته بود کی روش باید جوجه کباب با نوشابه بخورد که این غذا چاق می کند! جدا از شوخی باید بگویم دوست دارم بدانم عابدینی روی چه حسابی گفته ما مطالبات خود را دریافت کردیم. بنده اینجا در فدراسیون جمهوری اسلامی خواهم ماند چون آقای عابدینی گفته اند که بعد از بازی سوریه مطالبی را مطرح خواهند کرد. بعد از بازی با سوریه صحبت وبرخی مسائل و وضعیت را روشن خواهیم کرد.

این حرفها را قبلا از اسدی شنیده ام

این صحبت ها اصلا برایم مهم نیست، همین نوع صحبت ها و تهدیدها را پیش از این از آقای دکتر اسدی شنیده ام، همین تهدیدها را. زمان حل این مساله امروز و اینجاست، من اینجا هستم و منتظر آقای عابدینی تا به من بگویند که چه مطلبی است که می خواهند بعد از بازی با سوریه بیان کنند. به خاطر اینکه همین نوع تهدیدها را من ماه های گذشته از آقای اسدی شنیدم و با اینگونه تهدیدها مدارا نخواهم کرد.

عابدینی به وظایفش پایبند باشد و پول بیاورد

زمان داریم و الان ساعت ۶:۳۵ است. امیدوارم آقای عابدینی شهامت حضور را داشته باشند و دقیقا بیان کنند که چه مطالبی است که می خواهند بعد از بازی با سوریه بگوید؟ به عنوان سرپرست کمیته اقتصادی و به عنوان عضو تبلیغاتی فدراسیون فوتبال ایشان به وظایفشان پایبند باشند و پول هم بیاورند. من آماده هستم که بعد از آن مسائل را با ایشان حل کنم.

همین امروز تکلیف را روشن کنید

علت حضورم در فدراسیون فوتبال همین تهدیدهاست. چراکه این نوع تهدیدها را چند ماه پیش از از آقای اسدی شنیدم و اکنون برای همین در فدراسیون مستقر شدم تا علت این تهدیدها را بدانم. متاسفانه بعد از بازی با سوریه زمان نخواهم داشت تا بیایم و علت آن را بدانم. همین حالا می خواهم در اینجا مشکل را حل کنم.

زرنگ خیابانی کیست؟

من یک سوال می پرسم. چرا بازی دوستانه نداریم؟ در پاسخ این پرسش، توضیحات و بهانه‌های بسیار زیادی خواهید شنید و در آخر مقصر هیچ کس نیست و نمی توان تقصیر را برگردن کسی انداخت. همین موضوع باعث می شود که دودش به چشم تیم ملی برود. اگر من بحث زرنگ خیابانی را مطرح کردم، منظورم استادان توجیه کردن بهانه های گذاشته بودند.

برانکو می بازد، درباره تیم ملی حرف می زند

یادمان نرود شما با توجیهات و بهانه ها نمی توانید به جام جهانی صعود کنید. شما تنها با سخت کاری، پشتکار آماده سازی و یک برنامه مدون می توانید به موفقیت دست پیدا کنید. چین و قطر مربی هایشان را عوض کردند اما در ایران هنوز ما به کار ادامه می دهیم. در چنین شرایطی برخی مربیان مثل آقای برانکو وقتی تیمشان پیروز می شود، راجع به تیم ملی صحبت نمی کنند اما وقتی نتیجه نمی گیرند، صحبت هایشان به سمت و سوی تیم ملی است. یادمان نرود ما باید گذشت داشته باشیم.

تشکر از مربیان لیگ برتری

بنده اولین نفری هستم که دست تک تک مربیان را می فشانم و تشکر و تقدیر می کنم برای کمکی به تیم ملی انجام می دهند. بدون باشگاه ها، بدون کمک مربیان باشگاه ها و دست اندرکاران تیم های ملی پایه موفقیت ما قطعا غیرممکن خواهد بود و بنده از جانب تیم ملی فوتبال و به نمایندگی از هواداران تیم ملی می خواهم تشکر کنم از جناب آقای امیر قلعه نویی، جناب آقای برانکو، جناب آقای فرکی و تک تک مربیانی که در فوتبال ایران کار می کنند. از حمایتی که از تیم ملی انجام داده اند تشکر می کنم. کاری که من نمی توانم بکنم، هر بار که ما اردو داریم اگر اختلال در این اردو ایجاد شود (که هر بار مخالفانش مشخص هستند) کار قابل قبول نیست. هر زمانی که ما یک بازی داریم، یکی، دو روز قبل از بازی دقیقا صحبت هایی که علیه تیم ملی است، منتشر می شود ولی بعدها اینگونه وانمود می کنند که افراد روشنفکر و افرادی هستند که با دل روشن دارند این صحبت ها را انجام دهند و هیچ موقع مقصر نیستند. ما از این دوگانگی خسته شدیم.

منتظرم عابدینی بیاید و اخراجم کند

بازی اول پرسپولیس بعد از بازی با کره جنوبی را وقتی پیروز شدند، هیچ مشکلی وجود نداشت. بعد از آن بازی وقتی بازیکنان با برانکو تمرین کردند وبازی مساوی شد، تیم ملی را مقصر کردند.از این مسائل بگذریم، روی صحبت اصلی امروز من آقای عابدینی هستند چراکه ایشان من را تهدید کردند که تصمیم اخراج بنده را بعد از سوریه خواهند گرفت. بنده از ایشان خواهش می کنم امروز این کار را انجام بدهند و منتظر هستم که ایشان امروز بنده را اخراج کنند.

تاج برای رشد فوتبال تلاش می کند

با کمال آرامش و شما هم با آرامش به من گوش کنید، زیبا به من گوش کنید. چند ماه پیش به دلایل شخصی و حرفه ای بنده به ریاست جدید فدراسیون توضیح دادم که می خواهم از تیم ملی جدا شوم. با کمال احترام تمامی دلایل را برای ایشان توضیح دادم. جناب آقای رئیس با کمال آرامش و محبت توضیح دادند که تمام آن مشکلات یک، دو و یا سه ماه حل خواهد شد. آن مشکلات حل نشده و چیزی از من درباره اش نپرسیدید. من یک توافقی انجام دادم و الان فدراسیون یک کاری است که باید انجام دهد. اتفاقی که نمی تواند بیفتد، این است که کادر ما دلسوزانه به طور شبانه روزی برای تیم ملی بدون دریافت حقوق کار می کنند. آقای تاج تلاش های متمادی زیادی را برای رشد و پیشرفت فدراسیون فوتبال ایران انجام می دهند چون این فدراسیون در خاکستر نشسته و با مشکلات عدیده ای روبه رو بود اما در کنار تاج ما هم تلاش می کنیم تا کاری انجام دهیم که باعث پیشرفت فوتبال ایران شود.

عابدینی گفته از همه چیز اطلاع دارد!

غیر قابل مدارامی شود وقتی این افرادی که اطلاعی از مسائل تیم ملی ندارند اما اینگونه صحبت ها را درباره شخص آقای پیروانی و کی روش انجام می دهند. آقای عابدینی گفتند که بنده همه چیز را می دانم. بنده می دانم که پول هست، شرایط مهیا هست، اردوها به نحو احسن انجام می شود و بازی های دوستانه برگزار می شود. ایشان اطلاع دارند که بنده قرار است اخراج شوم؛ نهایتا منتظر هستیم که ببینیم پول کجاست و نتیجه صحبت هایشان را بدانیم!

اسدی هم مرا تهدید به اخراج کرد

آقای اسدی زمانی که در راس فوتبال بودند، بنده را تهدید به اخراج کردند. ایشان دلایلی آوردند که بنده نتایج خوبی نگرفتم، موفقیت آمیز کار نکردم و نتوانستم تاثیری روی فوتبال پایه و بزرگسالان بگذارم. آقای عابدینی دقیقا با همین صحبت ها و کامنت ها جلو آمدند و اکنون اشاره کردند که ما مربیان خوب و سطح بالایی داریم و تمام بازیکنان جوان دستاورد مربیان ایرانی هستند. دقیقا مثل صحبت های آقای اسدی؛ عابدینی گفته آقای کی‌روش! شما کاری نکردید و واجد شرایط برای هدایت تیم ملی نیستید.

درست مثل ترابیان!

چون بعد از دیدار با سوریه وقت دیدار با آقای عابدینی را ندارم، الان منتظرش هستم. فرمودند که مسائل زیادی هست که راجع به من می توانند صحبت کنند که یادآوری می‌‎کنند به نوع صحبت آقای ترابیان؛ من در فدراسیون فوتبال منتظر ایشان هستم که مسائلی که ایشان تهدید کردند بعد از بازی با سوریه حل می کنند، بیان کنند.

 منبع: عصرایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا