۲۵ میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند

معاون اول شورای مفتیان روسیه گفت: با اقداماتی که در حوزه گسترش اسلام انجام شده در حال حاضر مسلمانان روسیه به ۲۵ میلیون نفر رسیده‌اند.

موبنا – دمیر حضرت محی‌الدین امشب در دیدار آیت‌الله نوری همدانی، با اشاره به اعزام دانشجویانی از روسیه به ایران برای نشر معارف دینی اظهار کرد: در این زمینه برخی کتب اسلامی ترجمه شده و با این اقدامات در حال حاضر مسلمانان روسیه به ۲۵ میلیون نفر رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هر سال یک میلیون نفر به مسلمانان روسیه افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم به شدت مشتاق گرویدن به اسلام هستند و همین‌ که رئیس جمهور روسیه در پی حمایت از کشورهای مستضعف جهان است برای ما جای شکر دارد.

معاون اول شورای مفتیان روسیه با اشاره به تلاش غرب برای تخریب رابطه روسیه با کشورهای مسلمان گفت: مفتی اعظم روسیه همواره در خطبه‌های نمازی که برگزار می‌شود بر دروغ بودن این تبلیغات را مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اسلام حقیقی باید در جهان غلبه پیدا کند، گفت: امروز شرایطی در جهان شکل گرفته که با گسترش اسلامی شاهدیم جوانانی از قفقاز و چچن در راه اسلام و معارف ناب به شهادت می‌رسند.

نوشته های مشابه

محی‌الدین با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین مسجد اسلامی در روسیه تصریح کرد: برنامه‌های گسترده اسلامی در روسیه برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها برگزاری مراسم قرائت قرآن در حضور رئیس جمهور روسیه است.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا