وزارت کشور:ستاد انتخابات اواخر آذرماه تشکیل می‌شود

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه ستاد انتخابات اواخر آذرماه تشکیل می‌شود، گفت: لایحه جامع انتخابات تدوین شده است.

موبنا – محمدحسن مقیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: ستاد انتخابات در اواخر ماه آذر تشکیل و برنامه زمان‌بندی نیز طبق اطلاعیه‌های رسمی که وزارت کشور دارد، اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده سه انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات مجلس فقط در چهار حوزه برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه ثبت‌نام و شرایط حضور در این انتخابات متفاوت از یکدیگر است، گفت: از همین رو زمان این انتخابات طبق اطلاعیه‌های ستاد انتخابات بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات قبل شرایط مشخص بود و انتخابات مجلس شرایط خاصی داشت و همه نمی‌توانستند حضور داشته باشند، گفت: برای مثال در انتخابات مجلس افرادی که مدارک آنها زیر کارشناسی ارشد بود، مجاز به ثبت‌نام نبودند و الان نیز همین شرایط حاکم است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در زمان برگزاری انتخابات ما براساس قوانین موجود عمل می‌کنیم و الان نیز به این صورت است که هر قانونی که در مجلس تصویب می‌شود باید سیاست‌های مقام معظم رهبری را رعایت کند، گفت: رجل سیاسی بودن از جمله شرایط تعیین شده برای انتخابات ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه ما یک لایحه جامع انتخابات داریم که هر چهار انتخابات در آن آورده شده است، گفت: سه انتخابات در این لایحه دیده شده و مجلس خبرگان رهبری که چون قوانین آن توسط خود خبرگان تصویب می‌شود از این امر مستثنی است، البته تعامل است که اگر اصلاحی از سوی آنها صورت گرفت، در اجرای انتخابات مورد نظر قرار گیرد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور برای اربعین مسؤولیت دارد و در دو استانی که مسؤول اعزام هستند، تمهیدات لازم را اندیشیده است، گفت: در این راستا نیز تصمیمات گرفته شده و امنیت کامل در مرز وجود دارد و در کشور عراق نیز با مسؤولان آنها هماهنگی لازم انجام شده است.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا