گاردین: حدود ۵۰ اسرائیلی درکنار داعش درسوریه می جنگند

روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که حدود ۵۰ شهروند رژیم صهیونیستی درسال های گذشته برای جنگیدن در کنار داعش به سوریه رفته بودند و اکنون برخی از آنان به فلسطین اشغالی بازگشته اند.

موبنا – پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در گزارشی به شرح زیر نوشت: یکی ازاین افراد سابارین زبیدت (Sabareen Zbeidt) است که ۳۰ سال دارد وماه گذشته به همراه شوهر۴۲ ساله اش ویسام (Wissam) وسه فرزند سه تا هشت ساله خود ازطریق فرودگاه بن گوریون تل آویو به فلسطین اشغالی بازگشتند.

آنان یک سال درسوریه وعراق درکنار داعش جنگیده بودند واکنون پس ازیک سال جنگ با ارتش عراق وسوریه وزخمی شدن ویسام ازناحیه پا با دشواری از مرز سوریه با ترکیه عبور کردند وبه فلسطین اشغالی بازگشتند.

سابارین و ویسام هر دو از خانواده های عبری زبان طبقه متوسط هستند وپاسخ های آنان به بازجوها اطلاعاتی درباره نحوه گرایش افراطی آنان وهمچنین درباره اسرائیلی های عضو داعش اطلاعات خوبی فراهم می کند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، اکنون خانواده های این افراد سوال می کنند که این افراد چطور توانسته اند بدون اطلاع دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل بطور آنلاین جذب داعش شوند وبدون اطلاع دستگاه های اطلاعاتی تماس های لازم را برای پیوستن به داعش در شهر رقه سوریه برقرار کنند.

بنا برمطالب منتشر شده دررسانه های رژیم صهیونیستی، این زوج اسرائیلی به بازجوها گفته اند که روز۱۶ ژوئن سال گذشته اسرائیل را برای بازدید اقوام خود در کشور رومانی ترک کردند و سپس از آنجا به ترکیه رفتند و از طریق رسانه های اجتماعی با یک اسرائیلی دیگر از شهر ‘ام الفهم’ که سال ۲۰۱۳ به داعش پیوسته بود تماس گرفتند وبه رقه رفتند. درآنجا ویسام ازهمسر وبچه هایش جدا شد وبه یک اردوگاه آموزشی در موصل اعزام شد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا