وقتی معاونت مطبوعاتی، دلواپسان را آچمز کرد

جانمایی الکترونیکی نمایشگاه مطبوعات در حالی سومین سال خود را پشت سر میگذارد که ضمن رفع برخی کاستی ها، موجب رضایت مدیران مسئول رسانه های مختلف شده است.

موبنا – در جانمایی الکترونیکی که روش عادلانه انتخاب غرفه در سیاسی ترین نمایشگاه کشور یعنی نمایشگاه مطبوعات است، هر رسانه بر اساس زمان ورود و هوشیاری در انتخاب مکان غرفه، جای خود را در میان رسانه های کشور برای حضور در ضیافت رسانه ای کشور انتخاب می کند.

نکته قابل تامل اما در جانمایی امسال، حضور رسانه های منتقد و مخالف و موافق دولت در بهترین فضاهای راهروی شماره یک نمایشگاه است؛ به طوری که روزنامه هایی چون «جوان، کیهان، همشهری، قدس، جام جم، خراسان در محلی حضور دارند که روزنامه هایی چون اعتماد، شهروند، فرهیختگان، جمهروی اسلامی، اطلاعات، آرمان امروز و… این اتفاق رضایت بخش در حالی رخ می دهد که نمایشگاه مطبوعات همواره دستخوش سلیقه های فردی و حزبی حاکم بر وزارت ارشاد بوده است.

نکته جالب تر، همنشینی خبرگزاری های منتقد و حامی دولت در راهروی اصلی نمایشگاه است؛ به طوری که خبرگزاری های تسنیم و مهر دقیقا در محلی جانمایی کرده اند که ایرنا و ایسنا کنارشان هستند.

در یک بررسی اجمالی، رویکرد تکثرگرای برگزارکنندگان به ویژه در بحث جانمایی به وضوح قابل مشاهده است. رویه ی عادلانه ای که حضور بسیاری از رسانه های منتقد دولت را در سالن اصلی و در کنار رسانه های حامی رقم زده است.

بدون شک تنوع سیاسی رسانه ها و به دنبال آن تضارب احتمالی آراء در راهروی اصلی، جاییکه رسانه های اصول گرا و اصلاح طلب در کنار یکدیگر نشسته اند نوید بخش برگزاری نمایشگاهی پر شور خواهد بود و امید آن می رود که بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات شاهد نمایشگاهی متفاوت به نسبت ادوار گذشته باشند.

این در حالی است که دلواپسان و تندروها، قبل از برگزاری نمایشگاه و با توجه به رفتار دوستانشان در دولت قبل در جانمایی دستی و سلیقه ای، حالا با این رفتار الکترونیک و رضایت کامل همه مدیران رسانه های اصلی کشور، مبهوت به قولی آچمز شده اند.

 منبع: نامه نیوز

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا