سفر به اعماق اقیانوس با واقعیت مجازی

محققان دانشگاه استنفورد برای اولین‌بار با استفاده از فناوری واقعیت مجازی امکان سفر تحقیقاتی به اقیانوس‌ها را میسر کردند.

موبنا – به گزارش رویترز، پروژه سفر تحقیقاتی دانشگاه استنفورد در مرحله اول توسط شبیه‌سازهای رایانه‌ای طراحی شده و سپس به کمک نرم‌افزارهای واقعیت مجازی به دنیای مجازی قابل لمس تبدیل شده است.
کلیه اطلاعات لازم برای سفر مجازی به اقیانوس‌ها و صخره‌های مرجانی به صورت رایگان قابل دانلود است و کاربران می‌توانند با سیستم‌های محبوب واقعیت مجازی مثل HTC Viveو Oculus Rift این سفر را تجربه کنند.
پروژه سفر مجازی به اعماق اقیانوس‌ها و صخره‌های مرجانی در حال نابودی با هدف آشنایی بیشتر کاربران با پدیده اسیدی‌شدن اقیانوس‌های زمین عرضه شده است.
سرپرست محققان پروژه سفر مجازی و آموزشی به اقیانوس‌های زمین عنوان کرد: تاکنون هزینه زیادی صرف تولید نرم‌افزار و تهیه بستر مطالعاتی لازم شده است. با این حال مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند تا این پروژه که بیشتر جنبه آموزشی دارد به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود که با رایگان شدن اطلاعات سرویس سفر مجازی به اقیانوس‌ها، تعداد کاربران افزایش یافته و به دنبال آن اطلاع‌رسانی همگانی به منظور آگاه‌سازی خطرات فرایند اسیدی‌شدن اقیانوس‌ها انجام شود.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا