دانش آشتیانی: بهترین گزینه برای آموزش و پرورش نجفی است

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی درباره علت حضورش در وزارت آموزش و پرورش گفت:خیلی تمایل برای حضور در دولت نداشتم. بیشتر علاقه‌مند بودم تا برنامه‌هایم را در مدارس و در کنار آقای نجفی دنبال کنم. اگر هم از بنده بپرسید بهترین گزینه برای وزارت آموزش و پرورش را آقای دکتر نجفی می‌دانم.

موبنا – وی افزود: اما بنا بر شرایط امروز قرعه به نامم افتاد و با توجه به حسن اعتماد رئیس جمهوری و لطفی که به من داشتند از من خواستند تا برنامه هایم را در این حوزه اعلام کنم.

وی تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای کلان است که ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی دارد که بر همین اساس برنامه‌های خودم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ام. البته این وزارتخانه دچار مشکلات متعددی است، برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خودم هم درباره چالش‌ها و مشکلات این وزارتخانه است. امیدوارم بتوانم در این یک سال اقداماتی را انجام دهم که مورد انتظار جامعه معلمان و البته دانش‌آموزان باشد.

رئیس جمهوری دیروز در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را برای اخذ رأی ‏اعتماد به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. این نامه حسن روحانی در حالی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که یک روز قبل از آن نام محمد علی نجفی برای نشستن بر کرسی این وزارتخانه مطرح شده بود.

موضوعی که البته به تأیید نجفی هم رسید و اعلام کرد که در حال نوشتن برنامه برای این وزارتخانه است. با این حال دیروز خبر آمد که نجفی به علت نامشخص از پذیرش کرسی وزارت آموزش و پرورش انصراف داده است و حالا گزینه مورد تأیید رئیس جمهوری فخرالدین دانش آشتیانی است.

آشتیانی ۶۱ ساله پیش از این نیز به عنوان وزیر پیشنهادی علوم در ابتدای کار دولت یازدهم به مجلس معرفی شده بود، او پس از آنکه رضا فرجی دانا استیضاح شد و محمود نیلی احمدآبادی نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد اما با ۱۷۱ رأی مخالف نتوانست بر صندلی وزارت علوم دولت یازدهم تکیه زند. او کارشناسی خود را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته مهندسی راه و ساختمان اخذ کرد.

مهدی بهلولی عضو کانون صنفی معلمان درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که وزارت آموزش و پرورش در این سال‌ها داشت این بود که ما وزیری نداشتیم که در هیأت دولت از حق و حقوق معلمان دفاع کند.وزیر باید از قدرت تأثیرگذاری در هیأت دولت برخوردار باشد و بتواند برای منافع وزارت آموزش و پروش چانه زنی کند.

او تأکید کرد: آقای دانش آشتیانی باید خود را به جامعه فرهنگیان معرفی کند و زمینه تغییر و تحول در وزارت آموزش و پرورش را فراهم کند.

علاوه بر آن شهرام جمالی فعال صنفی معلمان هم گفت: یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش در این سال‌ها نبود برنامه‌ریزی مالی برای ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی است. ما از دولت توقع داریم افرادی در این حوزه معرفی شوند که بتوانند مدیریت مالی داشته باشند. علاوه بر آن وزیر جدید باید از تمام اتفاقات وزارتخانه آگاه باشد الان موضوع رتبه‌بندی مطرح است معلوم نیست سرنوشت این موضوع چه خواهد شد و با آمدن وزیر رتبه‌بندی اجرا می‌شود یا خیر؟

محمد نیک‌نژاد عضو کانون صنفی معلمان هم اظهار داشت: انتظار داریم تا وزیر جدید مشکلات ساختاری، حقوقی و امکانات آموزشی معلمان را بشناسد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کند. انتظارات جامعه معلمان در این حوزه بسیار است. وزیر جدید باید بتواند به سوی تغییر نگاه حاکمیتی به آموزش و پرورش برود. وزیر دست کم باید دولت را در توجه به آموزش و پرورش تشویق کند. وزیر باید توانایی به روز و هماهنگ کردن آموزش کشور با استانداردهای جهانی را داشته باشد.

نجفی: دانش آشتیانی را فردی کاردان و صاحب نظر می‌دانم

محمدعلی نجفی، مشاور رئیس جمهوری علت عدم معرفی‌اش به مجلس شورای اسلامی جهت وزارت آموزش و پرورش را اعلام کرد.وی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت انصراف خود از تصدی پست پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: نه انصراف من و نه عقب نشینی آقای روحانی در کار بوده است.دکتر نجفی افزود: از ابتدا گفتم؛ تلاش می‌کنیم آقای دانش را راضی کنیم و اگر نشد بنده سنگر را خالی نمی‌گذارم که خوشبختانه دیشب ایشان را قانع کردیم.

وی اظهار داشت: دانش آشتیانی را فردی کاردان وصاحبنظر می‌دانم و برای کمک به موفقیت وی ازهیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد. محمد علی نجفی در باره حذف نام وی از فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس و معرفی دانش آشتیانی به «بهارستان» گفت: احساس کردم در این شرایط ایشان در این جایگاه می‌تواند موفق‌تر باشد و من به ایشان کمک می‌کنم.

 منبع: روزنامه ایران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا