اپلیکیشن موبایلی جان بیمار آمریکایی را نجات داد (+عکس)

بیشتر ما انواع مختلف اپلیکیشن‌های کاربردی را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌ایم و از بازی‌های موبایلی گرفته تا پخش برنامه‌های تلویزیونی، اخبار، ابزارهای کاربردی و … در گوشی ما مشاهده می‌شوند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – برای «استفان دی‌مونت» آمریکایی که در سن ۶۰ سالگی به سر می‌برد، ابزارهای کاربردی اهمیت بیشتری دارند و یکی از آنها توانسته است جان این مرد را نجات دهد. دی‌مونت هفته گذشته در مقابل ایستگاه اتوبوس در نزدیکی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن زمین خورد و به سرعت نیروهای کمکی از راه رسیدند.

اپلیکیشن موبایلی جان بیمار آمریکایی را نجات داد (+عکس)

زمانی که او روی زمین افتاده بود یک دانشجوی پزشکی خود را به محل رساند و به کمک دوستانش، دی‌مونت را به بیمارستان منتقل کرد. پرستاری که از ابتدا تا بیمارستان دی‌مونت را همراهی می‌کرد متوجه شد او روی گوشی هوشمند خود از اپلیکیشن PulsePoint برای تشخیص سلامت بدن استفاده می‌کند. این اپلیکیشن که اطلاعات پزشکی بیمار را در خود جا داده است، می‌تواند از میزان گرفتگی عروق مطلع شود.

seattle-cardiac-patient2

پرستار به کمک پزشکان بیمارستان با استفاده از این اپلیکیشن موفق شدند سابقه پزشکی بیمار را در اختیار بگیرند و ظرف کوتاه‌ترین زمان، بهترین روش‌های دارویی را برای او ارایه دهند.

البته باید توجه داشته باشید که PulsePoint و خدمات مربوط به آن در منطقه زندگی شما فعالیت نمی‌کند و این ابزار فقط برای گروهی از بیماران در آمریکا استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا