حکم مجازات تنبیه دانش آموزان در ۳ استان هر چه سریعتر صادر شود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بررسی گزارش بازرسی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برخورد نامناسب با دانش آموزان در استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمان گفت: در جلسه امروز مقرر شد هیأت رسیدگی به کارکنان مستقر در آموزش و پرورش هر استان این موضوع را با فوریت پیگیری کرده و برای خاطیان حکم صادر کنند.

موبنا – میرحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در این جلسه نمایندگان وزارت آموزش و پرورش به ارائه گزارشی در مورد برخورد نامناسب با دانش آموزان در سه استان سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمان کردند که در نهایت قرار بر این شد هیأت رسیدگی به تخلفات کارکنان مستقر در آموزش و پرورش در استان با فوریت این موضوع را بررسی کرده و برای خاطیان حکم صادر کند.

وی افزود: مدارکی در مورد تنبیه بدنی وجود دارد که طبیعتا جزئیات و میزان تنبیه بدنی را هیأت رسیدگی به تخلفات کارکنان مشخص کرده و بر اساس آن حکم صادر می کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه به بررسی طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق التدریس استخدامی در آموزش و پرورش با حضور مسئولان این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: این طرح شامل افرادی می‌شود که سابقه تدریس به صورت حق التدریسی دارند اما آموزش و پرورش آن را به عنوان سابقه خدمت لحاظ نکرده و حتی این افراد حاضرند خودشان بیمه را پرداخت کنند. این موضوع مورد بررسی قرار گرفت ولی در نهایت مقرر شد که در جلسات بعدی به صورت دقیقتر روی این طرح بررسی لازم صورت گیرد.

به گفته میرزاده، بررسی لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی نیز برای کار کارشناسی بیشتر به کمیته آموزش عالی ارجاع شد.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا