تهدید حمله هکری آمریکا به روسیه عملی شد

یک هفته پس از تهدید جوبایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا برای حمله هکری کوبنده به روسیه یک گروه از هکرهای آمریکایی به پایگاه وزارت امور خارجه روسیه حمله اینترنتی کردند.

موبنا – گروهی از هکرهای آمریکایی به نام «د جستر» روز یکشنبه اعلام کرد که به پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه حمله هکری کرده است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از گزارش این گروه هکرهای آمریکایی به ایجاد اخلال در فعالیت پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه و نگاشتن جمله ای هشدارآمیز به روسیه در این پایگاه رسمی دولتی اشاره کرد.

گروه آمریکایی در این پیام هشدار آمیز نوشته است که فعالیت پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه را مختل می کند تا پیام خود را به طرف روسی برساند.

گروه هکرهای آمریکایی در پیام خود گفته که روسیه می تواند در کشورهای پیرامون خود اعمال نفوذ کند، اما در مورد آمریکا چنین نیست.

در همین حال ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه حمله هکری به پایگاه این وزارتخانه را تائید کرد.

زاخارووا در گفت وگو با رادیو «گاواریت ماسکووا» گفت: در زمان حاضر متخصصان تلاش می کنند تا منشاء حمله هکری را بیابند.

مقام های آمریکایی بویژه از حزب دمکرات در هفته های اخیر بارها روسیه را به انجام حمله هکری به سامانه های رایانه ای و دستیابی به ایمیل های کاربران اینترنتی دولتی متهم کرده اند.

جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا به تازگی تهدید کرد که واشنگتن در پاسخ به حملات هکری روسیه، اقدام هایی را علیه سامانه های اینترنتی دولت روسیه انجام خواهد گرفت.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا