جام جهانی۲۰۲۲ قطر ۲ کارگر قربانی گرفت

یک کارگر که در حال ساخت و آماده سازی ورزشگاه «الوکره» قطر، میزبان جام جهانی۲۰۲۲ بود، کشته شد.

موبنا – کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی قطر اعلام کرد: یک کارگر در این ورزشگاه که برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می شد؛ در حین کار دچار حادثه و کشته شد.
کمیته عالی نظارت بر پروژه ها و میراث قطر در بیانیه ای اعلام کرد: این حادثه در ورزشگاه الوکره رخ داد و دلایل بروز آن در دست بررسی است.

ورزشگاه الوکره از سوی «زاها حدید» آرشتیکت انگلیسی در ۱۵ کیلومتری جنوب دوحه قرار دارد.
باشگاه الوکره در بیانیه ای اعلام کرد: باعث تاسف عمیق است که اعلام کنیم در یکی از پروژه های خود یک کشته داشتیم. علت مرگ وی هنوز معلوم نیست و از سوی مسئولان قطری در حال بررسی است.

حدود پنج هزار و ۱۰۰ کارگر از نپال، هند و بنگلادش در حال ساخت این ورزشگاه در کشور ثروتمند خلیج عرب هستند که در شرایط ضعیف سلامت در محیط کار و شرایط زندگی کثیف هستند.
در ماه های گذشته نیز تعدادی از کارگرانی که در ساخت ورزشگاه ها برای جام جهانی ۲۰۲۲ مشغول ساخت و ساز هستند، فوت شدند که یکی از دلایل آن حملی قلبی اعلام شده است.

دولت قطر ادعای مربوط به افزایش حملات قلبی در میان کارگران ساختمانی را رد کرده و آماری مربوط به مصدومان و کشته شدن در حین کار این پروژه ها را نیز منتشر نکرده است.

سازمان ملل از قطر خواسته است تا پیش از اوج ساخت و ساز در سال ۲۰۱۷ حقوق کارگران را مد نظر قرار دهد و دوحه تاکید کرده است که برای کاهش صدمات جانی، کارهایی در حال انجام است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا