دعوت ناسا برای بازدید از تلسکوپ «جیمز وب»

ناسا از رسانه‌ها برای بازدید از رصدخانه بزرگ بعدی خود، یعنی تلسکوپ فضایی جیمز وب و آیینه‌های این تلسکوپ دعوت به عمل آورده است.

موبنا – به نقل از ناسا، چارلز بولدن مدیرعامل ناسا در تاریخ دوم نوامبر به همراه سایر مدیران و کارشناسان این سازمان از ساعت ۹ تا ۰۹:۳۰ قبل از ظهر، به ارائه توضیح درباره بزرگترین و پیچیده ترین تلسکوپ فضایی جهان و نقش آن در آشکارسازی حقایق این جهان خواهد پرداخت.

این رویداد که در مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در گرین بلت مریلند رخ خواهد داد، به صورت زنده از تلویزیون ناسا پخش خواهد شد و جزئیات آن نیز در وب سایت این آژانس قرار خواهد گرفت.

پس از ارائه توضیحات توسط بولدن، رسانه‌ها این فرصت را خواهند داشت تا به مشاهده این تلسکوپ و آیینه‌های آن پرداخته و با دانشمندان و مهندسان این پروژه مصاحبه کنند.

رسانه‌هایی که مایل به شرکت در این جلسه هستند باید با لورا بتز با آدرس laura.e.betz@nasa.gov یا شماره ۳۰۱-۲۸۶-۹۰۳۰ تماس گرفته و راس ساعت ۸:۳۰ تا ۰۸:۵۰ در مرکز فضایی گودارد حضور پیدا کنند.

تلسکوپ جیمز وب به بررسی تمام مراحل تاریخ جهان ما، از اولین درخشش‌های نورانی از انفجار بزرگ تا شکل گیری سیستم‌های سیاره ای دارای حیات و تکامل منظومه شمسی ما خواهد پرداخت.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بزرگترین و پیچیده ترین رصدخانه فضایی این آژانس بوده که تا به حال ساخته شده است.

این تلسکوپ که محصول مشترک ناسا و سازمان فضایی اروپا است، در سال ۲۰۱۸ راه اندازی خواهد شد و به ما برای درک اسرار کیهانی کمک خواهد کرد.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا