فرودگاه یاسوج تا ۲۵ روز تعطیل شد

موبنا – علی محسنیان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هماهنگی ها و تدابیر لازم در این راستا نیز انجام شده و در صورت طولانی شدن روند اجرای طرح توسعه باند پروازی نیز تعطیلی این فرودگاه تمدید خواهد شد. وی با اشاره به طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج گفت: این طرح هم اینک …

موبنا – علی محسنیان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هماهنگی ها و تدابیر لازم در این راستا نیز انجام شده و در صورت طولانی شدن روند اجرای طرح توسعه باند پروازی نیز تعطیلی این فرودگاه تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج گفت: این طرح هم اینک بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عوامل اجرایی به صورت ۲۴ ساعت و در سه نوبت کاری مشغول فعالیت هستند.

مدیر فرودگاه یاسوج اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح را نیز افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تأمین ۵۰ درصد این اعتبار سهم شرکت هواپیمایی و ناوبری هوایی جمهوری اسلامی ایران و ۵۰ درصد دیگر نیز سهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

محسنیان تصریح کرد: تاکنون نیز افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

وی حجم عملیات طرح فرودگاه یاسوج را شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۴۰ هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول ۴۰۰ متر برای عبور آب های سطحی ذکر کرد.

وی ادامه داد: با افزایش طول این باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.

محسنیان یادآور شد: اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ نیز فراهم می شود.

وی با بیان اینکه با بهره برداری طرح توسعه ای، سطح خدمات نیز ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هر پرواز در روز از ۶۰ مسافر به ۱۰۰ نفر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است که در عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده ۶۰۰ متر به آن اضافه شود.

فرودگاه یاسوج یکی از دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۷۳ به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج تا قبل از آغاز دولت یازدهم تنها ۲ روز در هفته بود، که با تلاش و پیگیری مسئولان امر اکنون شمار پروازهای این فرودگاه هفتگی شده است.

اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا کهگیلویه و بویراحمد» telegram.me/irnayasujj دنبال کنید.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا