ماه گذشته گرم‌ترین سپتامبر تاریخ بود

موبنا – اگرچه تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگترین مشکلات پیش‌روی انسان محسوب می‌شود، ولی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دو مناظره خود هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکردند و در کل می‌توان گفت که در دیگر کشورهای جهان هم توجه زیادی به این قضیه نمی‌شود. با توجه به اخبار جدید منتشر شده …

موبنا – اگرچه تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگترین مشکلات پیش‌روی انسان محسوب می‌شود، ولی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دو مناظره خود هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکردند و در کل می‌توان گفت که در دیگر کشورهای جهان هم توجه زیادی به این قضیه نمی‌شود.

با توجه به اخبار جدید منتشر شده در این زمینه باید نگرانی‌های بیشتری داشت. زیرا سازمان فضایی ناسا اعلام کرد سپتامبر ۲۰۱۶ گرم‌ترین سپتامبر تاریخ بوده است و پیش از این هم آگوست امسال همین رکورد را به نام خود ثبت کرد.

ماه گذشته گرم‌ترین سپتامبر تاریخ بود

دمای هوای ماه‌ها از سال ۱۸۸۰ میلادی تاکنون با دقت ثبت شد و ناسا توضیح داد از آن زمان تاکنون هیچ سپتامبری تا این اندازه گرم نبوئده است.

موسسه مطالعات فضایی Goddard وابسته به ناسا با انتشار این خبر اعلام کرد سپتامبر امسال نسبت به میانگین دماهی هوای جهانی در ماه مذکور .۹۱ درجه سانتی‌گراد گرمتر بوده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که از ۱۲ ماه گذشته ۱۱ ماه رکورد گرم‌ترین هوا را داشته‌اند و البته ناسا گرمترین ماه امسال را هم ژوئن اعلام کرده است.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا