پردرآمدترین نهادهای اقتصادی در چین

موبنا – در یکی از مطالب جدید به معرفی برندهای چینی که سهم قابل توجه ای از بازار جهانی را در اختیار دارند، پرداختیم. اقتصاد چین بویژه طی سالیان اخیر توجه ویژه ای به برندسازی حرفه ای در سطح جهانی داشته است و این هدف برتر را در حوزه های مختلف با جدیت دنبال می …

موبنا – در یکی از مطالب جدید به معرفی برندهای چینی که سهم قابل توجه ای از بازار جهانی را در اختیار دارند، پرداختیم. اقتصاد چین بویژه طی سالیان اخیر توجه ویژه ای به برندسازی حرفه ای در سطح جهانی داشته است و این هدف برتر را در حوزه های مختلف با جدیت دنبال می کند. با این تفاسیر چنانچه در آینده نزدیک شاهد سهم ۵۰ درصدی کمپانی های چینی در بازارهای مختلف جهانی باشیم هم اتفاق چندان عجیبی رح نداده زیر این تحقق چشم اندازهایی است که برای آنها تلاش شده است.

زمانی که یک کمپانی چینی به نام لنوو هم اکنون حدود ۲۱ درصد بازار جهانی رایانه را در اختیار خود دارد، دستیابی به سهم بیشتر نیز دور از انتظار نیست. در چنین شرایطی که اقتصاد اژدهای زرد قدرتنمایی در عرصه جهانی را دنبال می کند شاید برایتان جالب باشد تا با پردرآمدترین نهادهای اقتصادی این کشور نیز آشنا شویم.(این گزارش براساس اطلاعات درآمدهای سال ۲۰۱۵ شرکت ها تهیه شده است)

در انتهای لیست ۱۰ تایی امروز ما، کمپانی مخابراتی چاینا موبایل با درآمد ۶۷۰٫۹۳ میلیارد یوآنی قرار دارد. سایر کمپانی ها به قرار زیر رتبه ها را به خود اختصاص داده اند:

۹٫ کمپانی بیمه پینگ آن
درآمد: ۶۹۳٫۲۲ میلیارد یوآن

۸٫ بانک چین
درآمد: ۷۶۹٫۲۲ میلیارد یوآن

۷٫ بانک کشاورزی چین
درآمد: ۸۳۳٫۷۷ میلیارد یوآن

۶٫ شرکت مهندسی ساخت‌وساز دولتی چین
درآمد: ۸۸۰٫۵۸ میلیارد یوآن

۵٫ بانک سازندگی چین
درآمد: ۹۲۵٫۸۸ میلیارد یوآن

۴٫ بانک صنعتی و بازرگانی چین
درآمد: ۱٫۰۸ تریلون یوآن

۳٫ کمپانی نفتی ساینوپک
درآمد: ۱٫۸۵ تریلیون یوآن

۲٫ شرکت ملی نفت چین
درآمد: ۱٫۸۸ تریلیون یوآن

۱٫ شرکت برق دولتی چین
درآمد: ۲٫۰۷ تریلیون دلار

 منبع: پول نیوز

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا