آیت‎الله مکارم شیرازی: عده‌ای دلداده غربی‌ها هستند/ عربستان سعودی آدم‌کش است

موبنا – آیت‌الله مکارم شیرازی رسوایی های اخیر در تبلیغات انتخاباتی آمریکا را درس عبرتی برای دلدادگان غربی دانست و گفت: امروز پرده‌ها کنار رفته و چهره واقعی آمریکا و غرب برای جهانیان روشن شده است. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه (۲۸ مهر) در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، …

موبنا – آیت‌الله مکارم شیرازی رسوایی های اخیر در تبلیغات انتخاباتی آمریکا را درس عبرتی برای دلدادگان غربی دانست و گفت: امروز پرده‌ها کنار رفته و چهره واقعی آمریکا و غرب برای جهانیان روشن شده است.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه (۲۸ مهر) در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، از اقداماتی که به نام اسلام انجام می‌شود، اما تیشه به ریشه دین می‌زند انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه شیادان کوردل وهابی، تکفیری و داعشی مطرح کرده‌اند و جنایت می‌کنند، اسلام آیین رحمت است نه خشونت و افراط‌گری.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: البته اینها در حال رسوا شدن هستند و ان‌شاءالله شرّشان از جهان بویژه جهان اسلام کوتاه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که سال‌ها غربی‌ها چهره واقعی خود را زیر پرده حقوق بشر، دموکراسی، احترام به رای مردم و امثال آن پوشانده بودند، گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از پرده‌ها کنار رفته و ماهیت و چهره حقیقی‌شان نمایان شده است.

این مرجع تقلید با انتقاد از رفتارهای منافقانه آمریکا در عرصه‌های مختلف بویژه مبارزه با تروریسم، ادامه داد: آمریکا در عراق در ظاهر ائتلافی برای مبارزه با داعش تشکیل داده، اما الان که عراقی‌ها می‌خواهند موصل را از دست داعشی‌ها بگیرند، خبر رسیده که قصد دارند تروریست‌های داعشی را زیر چتر حمایت خود روانه سوریه کنند.

وی موضع آمریکایی‌ها درباره یمن را نیز از همین جنس ارزیابی و تصریح کرد: در یمن چه جنایت‌هایی که صورت نمی‌گیرد، اما غربی‌ها و آمریکایی‌ها به خاطر پول عربستان چه حمایت‌هایی که نمی‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی رسوایی‌های اخیر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات انتخاباتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این دو نفر با این سوابق سوء می‌خواهند سکاندار یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان شوند و ادعای کدخدایی جهان را هم دارند، این رسوایی دموکراسی غربی است.

وی بیان کرد: روزگاری بود که برخی در کشور ما آرزو می‌کردند همچون غربی‌ها و آمریکایی‌ها باشند و دموکراسی از نوع آمریکایی داشته باشیم، اما حالا پرده‌ها کنار رفته و واقعیات برای همگان روشن شده است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: عربستان سعودی آدم‌کش است، اما تهدید می‌کند که اگر اسم من در لیست ناقضان حقوق کودکان باشد، حمایتم را از سازمان ملل قطع می‌کنم و دبیرکل سازمان ملل هم به حرف او گوش می‌دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: نباید فریب تمدن و دموکراسی غربی را خورد؛ آنها نه وفا می‌دانند چیست، نه به تعهدات‌شان پایبند هستند و به شعارهای حقوق بشری هم که می‌دهند متعهد نیستند، البته مع‌الاسف همچنان عده‌ای وجود دارند که دلداده غربی‌ها هستند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا