فرار نخستین گروه غیرنظامیان از شهر موصل/داعش ساختمان‌های دولتی در مرکز موصل را منفجر کرد

موبنا – کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، اولین گروه از غیرنظامیان شهر موصل که از جنگ این شهر فرار کرده‌اند، به سمت مرزهای سوریه رفته‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، از آغاز عملیات نیروهای عراقی در شهر موصل، مرکز استان نینوا این نخستین گروه از غیرنظامیانی است …

موبنا – کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، اولین گروه از غیرنظامیان شهر موصل که از جنگ این شهر فرار کرده‌اند، به سمت مرزهای سوریه رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، از آغاز عملیات نیروهای عراقی در شهر موصل، مرکز استان نینوا این نخستین گروه از غیرنظامیانی است که موفق به فرار از این شهر و رفتن به سمت مرزهای سوریه شده‌اند.

به گفته سازمان ملل این گروه حدود ۹۰۰ تن هستند که با استفاده از شرایط موجود به سمت سوریه فرار کرده‌اند و اکنون در یک اردوگاه آوارگان ساکن هستند.

کمیساریای سازمان ملل این اردوگاه را به صورت موقت در مرز سوریه ایجاد کرده است.

به گفته منابع عراقی، فرار این تعداد از غیرنظامیان نشان می‌دهد که داعش قادر نیست تمامی ساکنان شهر موصل را مجبور به ماندن در شهر کند. البته امکان نفوذ داعشی‌ها در میان این غیرنظامیان هم وجود دارد.

سازمان ملل معتقد است حدود یک و نیم میلیون غیرنظامی توسط دست کم پنج هزار نیروی داعش در موصل ممنوع الخروج شده‌اند. با نزدیک شدن نیروهای عراقی به شهر موصل این احتمال وجود دارد که داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

نیروهای عراقی روز دوشنبه عملیات آزادی موصل را آغاز کردند و اکنون مشغول آزادی مناطق اطراف این شهر هستند. وجود تعداد زیادی از غیرنظامیان در موصل مانع پیشروی سریع نیروهای عراقی می‌شود. با این حال نیروهای عراقی از روز نخست عملیات تاکنون روستاهای زیادی را آزاد کرده‌اند.

در همین راستا، اتاق عملیات جنگ ارتش عراق اعلام کرد که یگان‌های لشگر ۱۵ عراق روستای الزاویه از توابع شهر القیاره در جنوب موصل را آزاد کرده‌اند.

همچنین عبدالکریم الکیلانی، مشاور رسانه‌ای رئیس استانداری نینوا اعلام کرد که تروریست‌های داعش ساختمان استانداری نینوا در منطقه الدواسه در مرکز موصل را منفجر کرده‌اند.

به گفته الکیلانی آن‌ها از بشکه‌های پر از مواد منفجره برای منفجر کردن این ساختمان استفاده کردند.

الکیلانی تأکید کرد که داعشی‌ها ساختمان بخش‌داری الجنسیه و الجوازات در منطقه باب البیض در مرکز شهر موصل را به همان شیوه منفجر کردند.

تروریست‌های داعش علاوه بر منفجر کردن ساختمان‌های دولتی در مرکز شهر موصل، از ساختمان فرمانداری موصل، مقر جدید استانداری و اداره آگاهی به عنوان زندان‌هایی برای افراد مسلحی استفاده می‌کنند که از جنگ فرار می‌کنند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا