فروش میوه‌های قاچاق در بازار تره‌بار+ قیمت

موبنا – حسین مهاجران با اشاره به اینکه پرتقال آفریقایی، لیموترش، آووکادو و زغال اخته از جمله میوه‌های قاچاق موجود در بازار هستند، اظهار کرد: پرتقال آفریقایی هرچند در بازار به صورت مختصر وجود دارد اما هر کیلوگرم این محصول ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان است. لیموشیرین نیز از آفریقا، ترکیه و برزیل وارد می‌شود …

موبنا – حسین مهاجران با اشاره به اینکه پرتقال آفریقایی، لیموترش، آووکادو و زغال اخته از جمله میوه‌های قاچاق موجود در بازار هستند، اظهار کرد: پرتقال آفریقایی هرچند در بازار به صورت مختصر وجود دارد اما هر کیلوگرم این محصول ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان است. لیموشیرین نیز از آفریقا، ترکیه و برزیل وارد می‌شود که قیمت هر کیلوگرم آن معادل ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

وی ادامه داد: آووکادو نیز از ترکیه به صورت قاچاق وارد می‌شود و هر عدد از این محصول ۱۰ هزار تومان قیمت دارد علاوه بر این زغال اخته ارمنستان دیگر محصولی است که به صورت قاچاق به بازار کشور وارد شده و قیمت هر کیلوگرم آن معادل ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان است.

عرضه میوه‌های نوبرانه پاییزی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در مورد میزان و قیمت میوه‌های نوبرانه موجود در بازار خاطر نشان کرد: نارنگی، خرمالو، انار، لیموشیرین، گریپ فروت و پرتقال از جمله میوه‌های نوبرانه موجود در بازار هستند.

وی افزود: هر کیلوگرم انار از ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم نارنگی از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، هرکیلوگرم خرمالو از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، هرکیلوگرم لیموشیرین از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، هرکیلوگرم گریپ فروت از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، هرکیلوگرم پرتقال کوهستان جنوب از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و هرکیلوگرم پرتقال رسمی از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار تومان قیمت دارند و به میزان کافی در بازار موجود هستند.

کاهش قیمت گوجه‌فرنگی

مهاجران همچنین در مورد دیگر محصولات موجود در میدان میوه‌ و تره‌بار اظهار کرد: قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی در هفته گذشته تا ۲۲۰۰ تومان افزایش یافت که با توجه به عرضه گوجه فرنگی شیراز و نیز گذر از ایام تعطیلات مجددا با کاهش قیمت مواجه شده و هر کیلوگرم آن معادل ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

وی افزود: بادمجان هنوز در بازار کم است و علاوه بر تعطیلات نبود وسایل حمل ونقل از دلایل گرانی این محصول به شمار می‌رود. در حال حاضر نیز هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای ۲۵۰۰ تومان وهر کیلوگرم بادمجان بندرعباس از ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان قیمت دارد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، قیمت هر کیلوگرم انگور قرمز ارومیه ۷۰۰۰ تومان، هرکیلوگرم انگور سفید ارومیه ۶۰۰۰ تومان، هرکیلوگرم سیب گلاب سمیرم ۲۵۰۰ تومان، هرکیلوگرم سیب سفید دماوند ۳۵۰۰ تومان و هرکیلوگرم سیب قرمز ۳۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم موز بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا