بادام مامایی، موثر در تقویت حافظه

موبنا – محمدامین افرا مفید بودن در تقویت حافظه افراد را از خواص بادام مامایی دانست و تصریح کرد: شیر بادام برای تقویت قوای بدنی و نیز تقویت حافظه مناسب است که بهترین روش تهیه آن گرفتن پوست سخت بادام، آسیاب کردن و در نهایت میکس کردن آن با آب جوش و عسل است که …

موبنا – محمدامین افرا مفید بودن در تقویت حافظه افراد را از خواص بادام مامایی دانست و تصریح کرد: شیر بادام برای تقویت قوای بدنی و نیز تقویت حافظه مناسب است که بهترین روش تهیه آن گرفتن پوست سخت بادام، آسیاب کردن و در نهایت میکس کردن آن با آب جوش و عسل است که مصرف آن برای همه افراد توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از درد معده و سنگین بودن هضم بادام بهتر است در شیر بادام به جای آب جوش از جوشانده پونه استفاده شود.

افرا، درمان بیماری پوکی استخوان را از دیگر خواص مصرف بادام مامایی دانست و گفت: افراد مبتلا به پوکی استخوان می‌توانند از شیر بادام به دلیل کلسیم بالای آن و یا استفاده روزانه ۱۰ تا ۲۰ عدد بادام به مدت ۴۰ تا ۶۰ روز و با وقفه ۱۰ روزه مجددا آن را تکرار کنند که مدت انجام آن به ضعف استخوان‌ها بستگی دارد.

افرا با اشاره به اینکه همه چیزهایی که آفریده می‌شوند دارای هورمون جنسیتی هستند، اظهار کرد: بادام مامایی دارای هورمون جنسیتی مردانه است. این نوع بادام برای تقویت هورمون مردانه بسیار مناسب است و مصرف آن برای مادران باردار دارای فرزند پسر به منظور کمک به استخوان‌بندی بدن جنین، بسیار مناسب است. توصیه می‌شود زنان باردار دارای فرزند دختر روزانه چهار تا پنج عدد بادام مصرف کنند و زیاده‌روی در مصرف بادام موجب افزایش موی صورت فرزند می‌شود.

نوشته های مشابه

وی با بیان اینکه تغذیه کودکان موضوع بسیار مهمی است و تهیه سرلاک خانگی برای نوزادان پنج تا شش ماهه توصیه می‌شود، تصریح کرد: مادران به جای سرلاک‌های صنعتی، بهتر است سرلاک خانگی برای فرزند خود تهیه کنند که شامل مخلوط و آسیاب کردن بادام مامایی، مغز گردو، فندق و پسته، برنج محلی پوست نگرفته، شیر خشک طبیعی، جوانه گندم و جو و پودر مالت است. موقع مصرف در آب جوش ریخته و در صورت تمایل می‌توان از کمی شیره انگور هم استفاده کرد.

افرا گفت: بادام مامایی نیز می‌تواند برای همه افراد به عنوان میان وعده‌های خوب و ساده مصرف شود و همچنین مصرف عسل و بادام در درمان مشکلات اعصاب و کسانی که دارای مشکل خواب هستند، موثر است.

این متخصص طب اسلامی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که دارای مشکلاتی از جمله مشکل زانو، مفاصل، مهره کمر، دیسک کمر و … هستند، هر ۶ ساعت یک بار یک عدد بادام به صورت قرص استفاده کنند که باید بسیار خوب جویده شود تا تاثیر خوبی نیز داشته باشد.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا