شلیک موشک های ایران به ناو آمریکایی؟

موبنا – پایگاه العربیه انگلیسی (al arabiya) در گزارشی تحت عنوان “آیا موشک های ایرنی به سوی ناو آمریکایی شلیک شدند؟” از هدف گرفتن مواضع عربستان سعودی و همچنین ناو آمریکایی “یو اس اس میسون” توسط موشک های ایرانی سخن به میان آورده است. در این گزارش می خوانیم: «منابع آمریکایی از جمله یک مقام …

موبنا – پایگاه العربیه انگلیسی (al arabiya) در گزارشی تحت عنوان “آیا موشک های ایرنی به سوی ناو آمریکایی شلیک شدند؟” از هدف گرفتن مواضع عربستان سعودی و همچنین ناو آمریکایی “یو اس اس میسون” توسط موشک های ایرانی سخن به میان آورده است.
در این گزارش می خوانیم: «منابع آمریکایی از جمله یک مقام بلند پایه آمریکایی می گویند که موشک های شلیک شده توسط حوثی ها به ناوشکن “یو اس اس میسون” در زمان حضور این کشتی جنگی در خلیج عدن، به احتمال زیاد توسط ایران در اختیار حوثی ها قرار گرفته بوده است.
حمله حوثی ها به ناوشکن “یو اس اس میسون” در حالی صورت گرفته است که پیش از این نیز برخی رسانه های ایرانی اعلام کرده بودند که موشک های بالستیک مورد استفاده توسط حوثی ها و پیروان علی عبدالله صالح در یمن که مواضع عربستان سعودی را هدف گرفته اند، همان موشک های “زلزال ۳” ایران است.
“جان مک کین” رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا نیز ایران را متهم کرده و با انتشار بیانیه ای عنوان کرده است که موشک های شلیک شده به ناو آمریکایی به احتمال زیاد توسط ایران تامین شده است. او از پنتاگون به خاطر حمله تلافی جویانه به سایت های راداری یمن تشکر کرده است.
در عین حال برخی رسانه های ایرانی اعلام کرده اند که حمله صورت گرفته به پایگاه “ثویله” در استان “اسیر” عربستان توسط موشک های بالستیک “زلزال ۳” صورت گرفته است.
بر اساس این گزارشات، همچنین در دیگر مورد مشابه، مواضع نیروهای عربستان سعودی توسط این موشک ایرانی هدف گرفته اشده است.»

 منبع: جام نیوز

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا