ابوبکر البغدادی از موصل فرار کرد/ همسر البغدادی به اسارت درآمد

موبنا – وبسایت مصری “پارلمانی” گزارش داد: «رسانه های عراقی اعلام کردند که یکی از خودروهای پلیس داعش با بلندگو در خیابان های موصل اعلام کرد که همسر ابوبکر البغدادی دستگیر شد و البغدادی به سمت الرقه فرار کرده است.»   بنا بر این گزارش، پلیس داعش اعلام کرد که دولت اسلامی سیطره خود را …

موبنا – وبسایت مصری “پارلمانی” گزارش داد: «رسانه های عراقی اعلام کردند که یکی از خودروهای پلیس داعش با بلندگو در خیابان های موصل اعلام کرد که همسر ابوبکر البغدادی دستگیر شد و البغدادی به سمت الرقه فرار کرده است.»
 
بنا بر این گزارش، پلیس داعش اعلام کرد که دولت اسلامی سیطره خود را بر موصل از دست داده است.
 
 گفتنی است که پیش از البغدادی نیز حدود ۳۰ سرکرده داعش به همراه خانواده‌های خود، از موصل گریخته و وارد شهرک «مرکده» در حومه جنوبی «حسکه» شده‌اند.
 
بر اساس همین خبرها درحال حاضر تنها ۲۰۰۰ تروریست داعش در شهر موصل حضور دارند.
 
در همین حال هم نیروهای الحشدالشعبی خبر دادند که داعش همه پایگاه های خود در موصل را تخلیه کرده است.
 
حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد امروز ــ دوشنبه ــ از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.
 
در این راستا هم سخنگوی امنیتی نیروهای حشد الشعبی عراق از محاصره نیروهای ارتش ترکیه در پادگان بعشیقه توسط ارتش عراق خبر داد و گفت: نیروهای نظامی عراق امروز پیشروی سریعی در منطقه ی بعشیقه داشتند و آن را به طور کامل آزاد کردند،.
 
وی تأکید کرد که کنترل این منطقه  توسط ارتش عراق باعث قطع مسیر رابط میان شهر موصل و پادگان بعشیقه که نیروهای ارتش ترکیه در آن مستقر هستند شد، پس از محاصره کامل این پادگان هرگونه تحرک نیروهای ترکیه باعث هدف قرار گرفتن آنان خواهد شد.
 
گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (۱۰ ژوئن) سال ۱۳۹۳ به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

 منبع: جام نیوز

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا