مرگ روزانه ۴۵ نفر در جاده های ایران

موبنا – سردار تقی مهری امروز در آیین افتتاحیه اولین دوره رشته تحصیلی «ایمنی ترافیک» در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه فرهنگ، ایمنی خودرو و ایمنی جاده به عنوان سه عامل اصلی در حوادث جاده ای کشور مطرح است اظهار داشت: خوشبختانه امروز مسئله سلامت و ترافیک به عنوان یک رشته علمی مورد …

موبنا – سردار تقی مهری امروز در آیین افتتاحیه اولین دوره رشته تحصیلی «ایمنی ترافیک» در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه فرهنگ، ایمنی خودرو و ایمنی جاده به عنوان سه عامل اصلی در حوادث جاده ای کشور مطرح است اظهار داشت: خوشبختانه امروز مسئله سلامت و ترافیک به عنوان یک رشته علمی مورد توجه قرار گرفته که با این وجود امیدواریم فرهنگ رانندگی در کشور اصلاح شود.

وی افزود: تبریز به عنوان مرجع در این موضوع انتخاب شده و در برنامه توسعه ششم نیز یکی از موضوعات مهم و بسیار اساسی، پیشگیری و ارتقای ایمنی و پیشگیری از معلولیت‌ها مورد توجه خواهد بود.

سردار مهری با بیان اینکه در سال ۸۴ شاهد بیش از ۲۷ هزار فوتی در جاده‌های کشور بودیم، ادامه داد: این در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته که این نشان از همکاری تمامی دستگاه‌هاست.

وی با اشاره به تلفات رانندگی پنج ماهه نخست سال اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۷ هزار و ۸۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته شاهد ۳ درصد کاهش بودیم.

رئیس پلیس راهور سه عامل فرهنگ، ترافیک ایمنی خودرو و ایمنی جاده را علت اصلی حوادث جاده ای عنوان کرد و گفت: روزانه به طور میانگین ۸۵۰ مجروح و ۴۵ نفر کشته می‌شوند که ۵۱ درصد فوتی‌ها در صحنه و ۴۹ درصد در بیمارستان صورت می‌گیرد که باید با اصلاح فرهنگ در جامعه این آمار را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد رشته تحصیلی و دانشگاهی و واحدی در این دانشگاه این مسئله به صورت علمی عملیاتی می‌شود، ادامه داد: مسئله فرهنگ کمک بزرگی در گسترش حل ترافیک می‌کند که حرکت بسیار ارزشمندی است.

سردار مهری در ادامه افزود: طبق تحقیقات پلیس، تقریباً ۶ درصد درآمد ناخالص کشور در تصادفات از بین می‌رود که حوادث جاده ای علت ۵۰ درصد کشته شدن افراد به صورت غیرعمد است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۵۰ درصد افراد فوتی در حوادث جاده‌ای را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند که عملاً جامعه نیروی کار و فعال خود را در جاده‌ها از دست می‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: امیدواریم با گسترش علوم در زمینه‌های اجرایی و عملیاتی کمک به سزایی در کاهش تلفات جاده ای صورت گیرد.

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا