سرمایه‎گذاری برای رونق گردشگری باداب سورت

موبنا – ««عباد رضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی درباره واگذاری منطقه گردشگری چشمه های باداب سورت برای سرمایه گذاری به این کانون در گفتگو با مهر بیان کرد: این منطقه که حدود ۳۰ هکتار است قرار شده برای سرمایه گذاری در اختیار کانون اتومبیلرانی قرار بگیرد. برای این منظور …

موبنا – ««عباد رضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی درباره واگذاری منطقه گردشگری چشمه های باداب سورت برای سرمایه گذاری به این کانون در گفتگو با مهر بیان کرد: این منطقه که حدود ۳۰ هکتار است قرار شده برای سرمایه گذاری در اختیار کانون اتومبیلرانی قرار بگیرد. برای این منظور جلساتی برپا و مطالعات انجام شده و برنامه آن نیز طراحی شده است مطالعات را به منابع طبیعی داده ایم تا در صورت تایید، این قرارداد تا یک ماه دیگر بسته شود.
وی ادامه داد: حضور در محل، مطالعات اقتصادی، تهیه پلن، رایزنی با سازمانهای مختلف درباره ایجاد زیرساختها، برآورد هزینه ها، مطالعه درباره اینکه از چه سازهایی استفاده شود و بررسی میزان کمک افراد محلی از جمله وظایفی بوده که ما می بایست انجام می دادیم. به این نتیجه رسیدیم می توان به خانه هایی که سبک قدیمی دارند، کمک کنیم تا همان خانه ها را با سبک سنتی حفظ و آنها را برای پذیرایی از مهمانان آماده کنند. متاسفانه اکنون بسیاری از خانه های قدیمی تخریب و به سبک جدید ساخته شده است.
اسلامی بیان کرد: ما در دو ماه اخیر فعال تر شده ایم و باید کار را شروع کنیم حتی باید چندین نفر از روستائیان را برای کمک به این پروژه جذب کنیم. طرح ما این است که ۵۰ هزار متر مزرعه در اطراف چشمه ها برای محصولات ارگانیک ایجاد شود تا محصول آن در رستوران، غذای محلی، فروش و … مورد استفاده قرار گیرد. حتی چندین هنر مختلف صنایع دستی در روستاهای اطراف چشمه ها را شناسایی و اعلام کرده ایم که شروع به کار کنید و ما به شما کمک می کنیم.
اسلامی درباره فنس های اطراف چشمه ها نیز بیان کرد: فنس های اطراف چشمه ها پاره شده است. فنس ها باید استفاده شوند اما این ترکیب کمکی نمی کند اولین کار باید این باشد که از کارشناسان خارجی استفاده کنیم و در وهله اول چشمه ها مرمت شود چون دو تا از چشمه های مهم آن منطقه خشک شده اند همچنین باید آب نماها دوباره احیا شوند.
مدیر گردشگری کانون اتومبیلرانی ادامه داد: لجن و آبهای شور و ترش این چشمه ها را برای آزمایش به مراکز تحقیقاتی فرستاده ایم در آزمایش های اولیه اعلام کرده اند که آب های خوبی در این مکان وجود دارد اما هنوز آنالیز نداده اند که آیا این آب ها سالم است یا نه. باید مهر بهداشت وجود داشته باشد حتی می توان این آب ها را فروخت و شغل ایجاد کرد.
منبع: عصر ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا