در زمان عصبانیت و ناراحتی شدید ورزش نکنید

موبنا – به‌ گزارش ‌سایت MNT، در صورتی که فرد عصبانی و یا بسیار ناراحت باشد و فعالیت فیزیکی شدید انجام دهد، احتمال حمله قلبی زیاد می‌شود. نتایج این بررسی‌ها در مجله انجمن آمریکایی قلب منتشر شده است. بررسی‌ها نشان داده است که عصبانیت و ناراحتی شدید و فعالیت فیزیکی شدید به صورت جداگانه نیز …

موبنا – به‌ گزارش ‌سایت MNT، در صورتی که فرد عصبانی و یا بسیار ناراحت باشد و فعالیت فیزیکی شدید انجام دهد، احتمال حمله قلبی زیاد می‌شود. نتایج این بررسی‌ها در مجله انجمن آمریکایی قلب منتشر شده است.

بررسی‌ها نشان داده است که عصبانیت و ناراحتی شدید و فعالیت فیزیکی شدید به صورت جداگانه نیز باعث افزایش احتمال حمله قلبی می‌شوند. در صورتی که این دو فاکتور با هم ترکیب شوند احتمال حمله قلبی دو برابر می‌شود.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: این اولین مطالعاتی است که در مناطق مختلفی از دنیا انجام شده و نشان داده است که تلفیقی از دو فاکتور محرک حمله قلبی می‌تواند احتمال این مشکل را سه برابر کند.

هر دوی این محرک‌ها فشار خون و ضربان قلب را افزایش می‌دهند و میزان جریان خون را افزایش می‌دهند. به ‌این‌ ترتیب ذخیره خون در قلب کاهش پیدا می‌کند. انجام ورزش مداوم می‌تواند فواید زیادی داشته باشد و حتی می‌تواند از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. با این وجود به افراد توصیه می‌شود در صورتی که ناراحتی زیادی دارند یا عصبانی هستند ورزش نکنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا