اندر حکایت لکسوس سواری یک نماینده مجلس!

موبنا – در این تصادف که بین یک خودروی ۲۰۶ و یک خودروی لکسوس رخ داد، خودروی ۲۰۶- که مقصر حادثه بود- از مسیر خود منحرف شد و با خودروی لکسوس حامل نماینده مردم تهران برخورد کرد. بر اثر این برخورد دو سرنشین خودروی ۲۰۶ دچار سوختگی شدند و جان باختند و هاشم‌زایی و راننده …

موبنا – در این تصادف که بین یک خودروی ۲۰۶ و یک خودروی لکسوس رخ داد، خودروی ۲۰۶- که مقصر حادثه بود- از مسیر خود منحرف شد و با خودروی لکسوس حامل نماینده مردم تهران برخورد کرد. بر اثر این برخورد دو سرنشین خودروی ۲۰۶ دچار سوختگی شدند و جان باختند و هاشم‌زایی و راننده وی نیز مصدوم شدند. نماینده مردم تهران در این سانحه علاوه بر شکستگی دست راست، دچار خون‌ریزی داخلی شد.
۵۷۳۶۴۰۶۵
واکنش‌ها به این حادثه اما زمانی متفاوت شد که در تصاویر منتشره از این سانحه رانندگی مشخص شد خودرویی که نماینده تهران بر آن سوار بوده لکسوس LX570 بوده است. از اینجا به بعد عمده واکنش‌ها به نوع خودرو و قیمت آن متمرکز شد.

آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفت این بود که چرا نمایندگان که ادعای حمایت از تولیدات داخل را دارند سوار بر خودروهای خارجی می‌شوند یا اینکه اگر این نماینده مجلس سوار بر خودروی ایرانی بود احتمالا به سرنوشت سرنشینان خودروی مقابل دچار میشد.

البته راننده لکسوس حامل نماینده تهران در گفت و گو با ایسنا گفت که از بستگان هاشم زایی است و خودرو نیز متعلق به وی بوده است. اما اینکه آیا یک نماینده ممکن است مالک یک خودروی خارجی و گران قیمت باشد موضوعی است که پرداختن به آن حداقل در خلال خبر مصدومیت این نماینده چندان جنبه اخلاقی ندارد.

نکته دیگر که برخی کاربران شبکه های مجازی به آن پرداختند این بود که چرا در خبری که از مصدومیت این نماینده مجلس منتشر شده کشته شدن دو سرنشین خودروی مقابل برجسته نشده،‌ گویی مصدومیت یک نماینده مجلس اهمیت بیشتری از جان باختن دو انسان دیگر دارد.

این در حالی است که به طور طبیعی اخبار مربوط به مصدومین و کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کشور که متاسفانه روزانه اتفاق می‌افتد صرفا در حد اطلاع‌رسانی و بدون توجه به هویت افراد منعکس می‌شود اما این‌که فردی از نمایندگان مجلس قربانی تصادف جاده‌ای شود موضوعی نیست که هر روز تکرار شود و از این حیث از نظر خبری، واجد ارزش استثناست و موضوعی قابل توجه به شمار می‌رود.

گفتنی است نماینده تهران که به دلیل مصدومیت شدید در صحنه تصادف در جریان جانباختن دو سرنشین خودروی مقابل نبوده و به دلیل ملاحظات روحی هنوز از این موضوع مطلع نیست، از شکایت صرف‌نظر کرده و از مقصر حادثه که البته فوت شده اعلام گذشت کرده است.

همچنین در طی چند روز اخیر وزیر بهداشت چندین بار شخصا در تماس تلفنی با نماینده تهران به وی پیشنهاد کرده که به بیمارستانی در تهران منتقل شود اما او از روند درمان و معالجه خود ابراز رضایت کرده و گفته تا پایان دوره درمان در یزد می‌ماند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا