نگرانی برای اکران پاییزی سینماها

موبنا – سعید خانی با اشاره به وضعیت اکران در شش ماهه‌ی اول امسال در تحلیل خود از وضع گیشه در تابستان با بیان اینکه «تابستان خوبی بود اما پاییز نگران‌کننده است»، اظهار کرد: در تابستان با توجه به تنوع فیلم‌ها و تبلیغاتی که وجود داشت، بیشتر فیلم‌ها حتی در ماه رمضان فروش موفقی داشتند. …

موبنا – سعید خانی با اشاره به وضعیت اکران در شش ماهه‌ی اول امسال در تحلیل خود از وضع گیشه در تابستان با بیان اینکه «تابستان خوبی بود اما پاییز نگران‌کننده است»، اظهار کرد: در تابستان با توجه به تنوع فیلم‌ها و تبلیغاتی که وجود داشت، بیشتر فیلم‌ها حتی در ماه رمضان فروش موفقی داشتند.

او درباره‌ی علت این موفقیت نیز توضیح داد: از اول سال تبلیغات ماهواره‌ای و اطلاع‌رسانی‌ای که انجام شد، مؤثر بود. سال‌هاست داد می‌زنیم که محصول فرهنگی به اطلاع‌رسانی نیاز دارد، همه‌جای ایران که تهران نیست، شهرستانی‌ها با همان تبلیغات از فیلم‌های روی پرده آگاه شدند. متأسفانه وقتی تلویزیون همکاری نمی‌کند، مردم از طریق ماهواره از وجود فیلم‌ها آگاه می‌شوند. اساساً فیلم‌ها که از نظر کیفی نسبت به سال گذشته رشد چندانی نداشتند، اما با آگاهی‌های که به وجود آمد، فرهنگ سینما رفتن هم در خانواده‌ها جا افتاد. ضمناً در کنار تبلیغ دهان به دهان، تنوع فیلم‌های در حال اکران هم مزید بر علت شد.

او درباره‌ی نگرانی از وضع گیشه در پاییز هم گفت: تبلیغات ماهواره‌ای که قطع شده و از آن بدتر این است که در پاییز با گشایش مدرسه‌ها معمولاً فروش فیلم‌ها افت می‌کند؛ در ماه محرم هم که مردم درگیر عزاداری‌اند و از طرفی خیلی از فیلم‌ها هم به دلیل محتوایشان نمی‌توانند در این ایام اکران شوند.

این پخش‌کننده با بیان اینکه “شورای صنفی نمایش باید برای این شرایط تدبیری می‌اندیشید” تصریح کرد: شورا برای اینکه فیلم‌های مذهبی اکران شود، برنامه‌ریزی خوبی کرده است، اما فیلم‌هایی نیستند که گیشه‌ی خوبی داشته باشند، برخی ناگهان اکران شدند و تبلیغات خوبی نداشتند. باید تدبیری اندیشیده می‌شد که فیلم‌های غیر کمدی در نوبت اکران قرار می‌گرفت. همیشه اول مهر فروش افت می‌کند و بعد هم که ماه محرم آغاز می‌شود؛ حال در این شرایط اگر فیلمی که اکران می‌شود هم خوب نباشد دیگر خروجی آن کاملاً قابل پیش‌بینی است.

خانی در پایان تأکید کرد: بعد از محرم و صفر فیلم‌های کمدی اکران می‌شوند و باز سینما را نجات می‌دهند، اما برای این مدت باید فیلم‌های اکران غیرکمدی و مناسب این ایام اکران می‌شد که فروش خوب امسال افت نکند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا