یاهو به خاطر تبعیض جنسیتی علیه مردان در جذب نیرو به دادگاه می رود

موبنا – Scott Ard یکی از مدیران ارشد سابق در واحد تحریریه یاهو این پرونده را در دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا در سن خوزه گشوده و مدعی است که کمپانی مورد اشاره قوانین مدنی فدرال و همچنین قوانین کاری را زیر پا گذاشته است. کارولین کلارک سخنگوی یاهو نیز در واکنش اعلام داشته که اتهام …

موبنا – Scott Ard یکی از مدیران ارشد سابق در واحد تحریریه یاهو این پرونده را در دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا در سن خوزه گشوده و مدعی است که کمپانی مورد اشاره قوانین مدنی فدرال و همچنین قوانین کاری را زیر پا گذاشته است.

کارولین کلارک سخنگوی یاهو نیز در واکنش اعلام داشته که اتهام وارد شده بی پایه و اساس است و فرایند بازنگری عملکرد کارکنان این شرکت را کاملا «منصفانه» خواند.
yahoo
گفتنی است این دومین پرونده در سال جاری میلادی به شمار می رود که در آن یاهو متهم به تبعیض جنسیتی علیه مردان شده و یکی از بلندپایه ترین مدیرانِ خانم در سیلیکون ولی را هدف قرار داده که هم اکنون شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد و به خاطر ناتوانی در بهبود اوضاع آن به شدت تحت فشار قرار دارد.

اما Ard که در سال ۲۰۱۱ به یاهو ملحق شده مدعی گردیده که بررسی های صورت گرفته روی عملکردش مثبت بوده و حتی توانسته سهام تشویقی هم دریافت کند، اما بعد از معرفی سیستم نقد عملکرد فصلی توسط ماریسا میر، به خاطر کسب نمره منفی شغل خود را از دست داده.

این فرد باور دارد از سال ۲۰۱۲ میلادی تا به الان یاهو بالغ بر ۵۰ نفر از کارکنانش را در بازه زمانی سی روزه و به دلایل مختلف در چهارچوب سیستم تعریف شده از سوی خانم میر اخراج کرده است.

در این پرونده همچنین ذکر شده که Kathy Savitt مدیر ارشد بازاریابی این کمپانی عمدا و صرفا به خاطر تعصبات جنسیتی زنان را در یاهو استخدام کرده یا به آنها ترفیع شغلی داده است. وی در اثبات گفته هایش مدعی شده که از ۱۶ مدیر ارشد واحد تحریریه که همگی هم توسط این فرد استخدام شده بودند، ۱۴ نفرشان خانم بودند.

گفتنی است در ماه فوریه امسال نیز Gregory Anderson دبیر ارشد واحد خودروی یاهو این شرکت را به خاطر تبعیض های جنسیتی علیه مردان به دادگاه کشاند.

 منبع: دیجیاتو 

دکمه بازگشت به بالا